សុរមេធអង្គុយជ្រងោកមុខគិតមួយស្របក់ហើយក៏សួរឡើងថា "ចុះការដែលគេនិយាយថា
អរិយសច្ចៈជាធម៌ជ្រាលជ្រៅ យល់ដឹងបានដោយកម្រ សិក្សាបានដោយកម្រនុះ តើជាការពិតទេ?
លោកម្ចាស់ ! "
"រឿងនេះមិនពិតទេ" ព្រះថេរៈឆ្លើយតប "តាមការពិត អរិយសច្ចៈជាធម៌ដែលអ្នកផង អាចសិក្សាបានគ្រប់ពេល
វេលាដោយមិនបាច់ខ្នះខ្នែងអ្វីច្រើនទេ មិនបាច់ដើរផ្លូវទៅណា មិនបាច់មានឧបករណ៍ជាគ្រឿងជំនួយណា
ៗ ក្រៅតែពីប្រើបញ្ញាធម្មតានេះឯង ព្រោះហេតុអ្វី? ព្រោះថា
អរិយសច្ចៈស្ថិតនៅនឹងយើងគ្រប់គ្នា សេចក្តីទុក្ខក៏ពេញណែនណាន់នៅនឹងខ្លួនយើង សមុទ័យ
គឺ ហេតុប្រកើតទុក្ខក៏អាត់ណែននៅនឹងខ្លួនយើង និរោធនិងមគ្គ ដែលយើងត្រូវអប់រំប្រកើតនៅនឹងខ្លួនយើង ដោយខ្លួនយើងនិងរបស់យើង
កាលបើអរិយសច្ចៈស្ថិតនៅនឹងខ្លួនយើងទៅហើយបែបនេះ ហេតុនោះយើងអាចសិក្សាអរិយសច្ចៈបានគ្រប់ពេលវេលា
គ្រប់ទិវារាត្រី ទាំងទីបិទបាំងទាំងទីកណ្តាលវាល ទាំងខណៈឈរ ដើរ
អង្គុយឬទាំងខណៈដេក"
"លោកម្ចាស់ ! ខ្ញុំកណាទើបតែដឹងនៅថ្ងៃនេះឯងថា
អរិយសច្ចៈជាធម៌ដែលអ្នកណា ៗក៏អាចសិក្សាបានសព្វកាល ខ្ញុំកណាជាប់ផុងលង់ក្នុងរណ្តៅនៃរំយល់ដឹងខុសមកយ៉ាងយូរអង្វែង
ទើបចេះតែព្រងើយកន្តើយចំពោះអរិយសច្ចៈ កាលពីខ្ញុំកណានៅក្នុងសម្នាក់របស់អាចារ្យសញ្ជ័យ
លោកក៏ណែនាំបង្ហាត់បង្រៀនត្រឹមតែថា គ្មានការពិតណាដែលមនុស្សអាចដឹងបានទេ អ្វីដែលមនុស្សដឹងបានមិនមែនជាការពិតទេ
ឥឡូវនេះ ខ្ញុំកណាយល់ឃើញថា ចម្លើយបែបនោះបានមើលរំលងសេចក្តីសំខាន់របស់សម្មតិសច្ចៈ
សូម្បីតែបរមត្ថសច្ចៈ ឬ សច្ចៈណាក៏ដោយក៏មិនចាប់អារម្មណ៍ នៅទីបំផុត
ក៏មិនដឹងសច្ចៈអ្វីទាំងអស់ ព្រោះយល់ថា សច្ចៈជាធម្មជាតដែលមនុស្សមិនអាចដឹងបាន ចាត់ជាការប្រដាច់ខ្លួនចេញពីប្រយោជន៍ដែលគួរទទួលបានពីការយល់ដឹងសច្ចៈ
ម៉េចក៏ខ្ញុំកណាទៅឈ្លក់វង្វែងនឹងលទ្ធិបែបនោះយូរម្លេះ?"
"កុំស្រមុតចិត្តឡើយ ឧបាសក ! "ព្រះថេរៈលួងលោម
"អតីតកាលដែលកន្លងផុត ចូរឲ្យកន្លងផុតទៅចុះ ទោះបីត្រេកអរឬស្តាយក្រោយយ៉ាងណា មិនអាចឧទ្ធរសើរើធ្វើថ្មីបានទេ
កុំយកមកជាអារម្មណ៍ឡើយ រឿងដែលសំខាន់បំផុត គឺ ចាប់ផ្តើមថ្មីតាំងពីឥឡូវនេះទៅ
មិនទាន់ហួសពេលទេ ញោមនៅក្មេងល្ហក់នៅឡើយ នៅមានពេលសម្រាប់សិក្សានិងបដិបត្តិច្រើនទៀត"
"បពិត្រទានម្ចាស់ ! "សុរមេធស្រដីឡើង
"ទានម្ចាស់មានថេរដីកាត្រឹមត្រូវណាស់ ខ្ញុំកណានឹងចាប់ផ្តើមសិក្សានិងបដិបត្តិអរិយសច្ចៈតាំងពិពេលនេះតទៅ
ប៉ុន្តែនៅពេលភ្នកនឹកដល់សម្តីរបស់ទានម្ចាស់ថា អរិយសច្ចៈជាធម្មជាតដែលមនុស្សអាចយល់ដឹងបានដោយមិនពិបាក
ហើយក៏គិតប្រៀបធៀបនឹងចំនួនព្រះអរិយបុគ្គល ទៅ ឃើញថា មិនសូវសមសមាមាត្រទេ ពោលគឺ
ប្រសិនបើអរិយសច្ចៈយល់ដឹងបានដោយងាយ ចុះហេតុអ្វីបាន ជាមនុស្សនៅតែមិនដឹងអរិយសច្ចៈនិងក្លាយជាព្រះអរិយបុគ្គលទាំងអស់ទៅ?"
សំណួររបស់សុរមេធធ្វើឲ្យព្រះថេរៈដឹងភ្លាមថា
គេជាមនុស្សឆ្លៀវឆ្លាស ប្រសប់គិតសួរដេញដោលរឿងដែលគួរគិតនិងគួរសួរដេញដោលយ៉ាងពិតប្រាកដ
សាកសមនឹងការទទួលបានការលើកតម្កើងឲ្យជាសាវ័ក សំខាន់របស់មេលទ្ធិសញ្ជ័យវេលដ្ឋបុត្រ ។
"ម្នាលឧបាសក ! "ព្រះថេរៈមានថេរដីកា "មូលហេតុដែលមនុស្សមិនសូវយល់ដឹងអរិយសច្ចៈមិនមែនព្រោះ អរិយសច្ចៈជាធម៌ដែលពិបាកយល់ដឹងនោះទេ
ប៉ុន្តែព្រោះមនុស្សភាគច្រើនមិនសូវចាប់អារម្មណ៍សិក្សា ហេតុដែលមិនចាប់អារម្មណ៍សិក្សា
ក៏ព្រោះតែអរិយសច្ចៈចាប់ផ្តើមឡើងដោយទុក្ខ មនុស្សភាគច្រើនស្អប់និងក្រលាចទុក្ខ
មិនចង់ពើបប្រទះទុក្ខ អ្នកខ្លះសូម្បីតែពាក្យថា ទុក្ខ ក៏មិនចង់ឮ គ្រាន់តែឮពាក្យថា
កើត ចាស់ ឈឺ ស្លាប់ ក៏ផ្កើតសេចក្តីមិនសប្បាយចិត្តទៅហើយ ព្រោះហេតុនោះ
ទើបគ្មានអ្នកណាចង់សិក្សារឿងទុក្ខ មិនហ៊ានប្រឈមមុខនឹងទុក្ខ ព្យាយាមគេចវេះចាកទុក្ខ
មិនទទួលស្គាល់ថា ខ្លួនកំពុងតែមានសេចក្តីទុក្ខ កាលបើដូច្នេះ
ទើបមិនអាចយល់ដឹងអរិយសច្ចៈបាន និងគ្មានផ្លូវណានឹងរួចផុតចាកទុក្ខបានទេ ប្រៀបដូចជាអ្នកជម្ងឺដែលមិនព្រមទទួលស្គាល់ថា
ខ្លួនកើតជម្ងឺ គង់គ្មានផ្លូវណានឹងជាសះស្បើយចាកជម្ងឺបានឡើយ"
សុរមេធអង្គុយឈ្ងោកមុខ ភ្ងក់ក្បាលចុះឡើងជាសញ្ញាយល់ស្របហើយក៏និយាយឡើងថា
"បពិត្រទានម្ចាស់ ! ពាក្យអធិប្បាយរំគាយសេចក្តីរបស់ទានម្ចាស់ពេញជាត្រឹមត្រូវតាមសភាពពិតណាស់
ខ្ញុំកណានេះក៏ស្អប់ទុក្ខ និងព្យាយាមគេចវេះចាកទុក្ខដែរ ប៉ុន្តែកាន់តែព្យាយាមគេចវេះ
មើលទៅហាក់ដូចជាកាន់តែមានទុក្ខច្រើនឡើង "
"គ្មានអ្នកណាគេចវេះចាកទុក្ខបានឡើយ ព្រោះទុក្ខមិនមែនជារបស់ខាងក្រៅខ្លួនដែលនឹងគេចវេះបានដូចយ៉ាងមនុស្ស
សត្វ ឬ វត្ថុ ប៉ុន្តែទុក្ខជារបស់ដែលនៅជាប់នឹងខ្លួនយើងគ្រប់គ្នា ប្រៀបដូចជាសុន័ខ ១ មានមុខរបួសធំនៅត្រង់ក្បាល
មានដង្កូវខួងគ្រប់ពេលវេលា ធ្វើឲ្យសុន័ខនោះទទួលរងទុក្ខវេទនាយ៉ាងខ្លាំង បានព្យាយាមរត់គេចចាកសេចក្តីឈឺចាប់នោះ
ត្រសុលត្បុលចូលទៅក្រោមដើមឈើ ដោយគិតថានឹងទទួលសេចក្តីធូរស្បើយ
នៅពេលឃើញថានៅតែឈឺចាប់ដដែល ក៏រត់ជជ្រុលមមុលទៅជ្រកក្រោមរូងឈើ
តាមកន្លៀតថ្ម តាមពំនូកចំបើងជាដើម ប៉ុន្តែនៅតែមិនអាចរួចផុតពីសេចក្តីឈឺចាប់បាន សុន័ខនោះរត់ជជ្រុលជជ្រកទៅមកតាមកន្លែងផ្សេង
ៗយ៉ាងនោះរហូតដល់ស្លាប់ទៅនៅទីបំផុត មនុស្សដែលព្យាយាមគេចវេះចាកសេចក្តីទុក្ខ ថ្វីបើទុក្ខមាននៅពេញនឹងខ្លួនឯង
ក៏គង់គ្មានផ្លូវណានឹងរួចផុតចាកទុក្ខបានឡើយ នៅទីបំផុត
ក៏ស្លាប់ទៅចោលម្សៀតគួរនាដូចយ៉ាងសុន័ខនោះដូច្នោះឯង វិធីល្អបំផុតមិនគួរគេចវេះចាកទុក្ខទេ
គួរប្រឈមមុខនឹងសេចក្តីទុក្ខយ៉ាងអង់អាច សិក្សារឿងទុក្ខយ៉ាងល្អិតល្អន់ រហូតដល់យល់ដឹងច្បាស់រឿងទុក្ខព្រមទាំងសមុដ្ឋានរបស់ទុក្ខ
ហើយក៏រាវរកវិធីរំលត់សមុដ្ឋានោះចោលដោយវិធីសាស្រ្តដែលត្រឹមត្រូវ នៅទីបំផុត ទុក្ខនោះនឹងរលត់ទៅឯង"
"បើអញ្ចឹង នៅពេលចាប់ផ្តើមសិក្សាអរិយសច្ចៈទាំង ៤
តើខ្ញុំកណាគួរតែចាប់ផ្តើមសិក្សាសេចក្តីទុក្ខជាដំបូងមែនទេ? ទានម្ចាស់
! "សុរមេធសួរឡើង
"ពិតមែនហើយ ឧបាសក ! "ព្រះថេរៈឆ្លើយតប
"គួរចាប់ផ្តើមដោយទុក្ខជាដំបូង ហេតុអ្វីបានជាចាប់ផ្តើមឡើងដោយទុក្ខមុន?
ក៏ព្រោះថាទុក្ខជារបស់ពិតដែលមើលឃើញបានដោយងាយ ព្រោះជារបស់ដែលមាននៅប្រចាំជីវិតយើងគ្រប់ពេលវេលា
សូម្បីបើខណៈដែលយើងកំពុងតែអង្គុយសន្ធនាគ្នានេះ យើងក៏កំពុងត្រូវសេចក្តីទុក្ខបៀតបៀនដែរ
ដូចជា លោកកំពុងតែសោយអារម្មណ៍ក្តៅស្អុះស្អាប់ ស្រេកឃ្លាន ឈឺបត់ជើងតូច បត់ជើងធំ រួយស្រពន់តាមជើងតាមខ្នង
សេចក្តីឈឺចាប់មិនផាសុកទាំងនេះចាត់ជាសេចក្តីទុក្ខទាំងអស់ លោកត្រូវខំពិចារណាមើលឲ្យឃើញទុក្ខទាំងនេះនិងទុក្ខដទៃទៀត
រហូតដល់ដឹងថា តួខ្លួនដែលប្រកបដោយកាយនិងចិត្តនេះគឺជាគំនរនៃសេចក្តីទុក្ខ ជីវិត គឺ ដំណើរការរំដោះទុក្ខរយៈវែងតាំងពីកើតដល់ស្លាប់
កាលបើឃើញទុក្ខយ៉ាងជាក់ច្បាស់យ៉ាងនេះហើយ លោកនឹងកើតសេចក្តីសង្វេគស្លុតចិត្ត នឿយណាយក្នុងទុក្ខ
នុះគឺជាទ្វារដំបូងដែលបើកទៅកាន់អរិយសច្ចៈដទៃ ៗតទៅ"
សុរមេធអង្គុយជញ្ជឹងគិតមួយស្របក់ហើយក៏ស្រដីឡើងថា
"បពិត្រទានម្ចាស់ ! តាមដែលខ្ញុំកណាបានស្តាប់ទានម្ចាស់មក ឃើញថា ជីវិតនេះទាំងមូលជាប្រជុំនៃសេចក្តីទុក្ខ
គ្មានច្រឡោះប្រហោងណាសម្រាប់សេចក្តីសុខឡើយ ប៉ុន្តែសេចក្តីពិតដែលមានប្រាកដទូទៅ ខ្ញុំកណានៅឃើញមនុស្សមួយចំនួនមានសេចក្តីសុខស្រណុកស្រណាន
សម្តែងថា គេក៏មានសេចក្តីសុខខ្លះដែរ ហេតុនោះ ជីវិតគួរតែមានសេចក្តីសុខខ្លះ ឬយ៉ាងណា សូមពន្យល់ឲ្យខ្ញុំកណាបាត់សេចក្តីសង្ស័យផង"
"ម្នាលឧបាសក ! បើពោលដោយសម្មតិសច្ចៈ
សេចក្តីសុខក៏មាននៅក្នុងលោកនេះ ហៅថា លោកិយសុខ ប៉ុន្តែជាសេចក្តីសុខប្រដោះអាសន្ន
សុខលាយឡំដោយទុក្ខ ប៉ុន្តែបើពោលដោយបរមត្ថសច្ចៈ សេចក្តីសុខគ្មានទេ អ្វីដែលសង្គមមនុស្សយល់ថាជាសេចក្តីសុខនោះ
នៅពេលពិចារណាមើលឲ្យល្អិតល្អន់គ្រប់ជ្រុងជ្រោយទៅ ឃើញថា មិនមែនជាសេចក្តីសុខពិតទេ
គ្រាន់តែជាសេចក្តីស្រួល សប្បាយ ស្រណុកប៉ុណ្ណោះ ឧទាហរណ៍ដូចជា
កូនរបស់សេដ្ឋីអ្នកមានទ្រព្យ រស់នៅក្នុងវិឡាដ៏វិចិត្រ ទៅណាមកណាដោយរថដ៏វិចិត្រទឹមដោយសេះ
មិនបាច់ធ្វើការងារធ្ងន់ ព្រោះមានខ្ញុំបរិវារធ្វើជំនួសគ្រប់យ៉ាង ទោះទៅទីណា ធ្វើអ្វី
បរិភោគអ្វី មានសេចក្តីងាយស្រួលគ្រប់យ៉ាង មិនទើសទាស់ទាក់ទាល់អ្វីទេ
មនុស្សទូទៅមើលឃើញថា កូនរបស់សេដ្ឋីនោះមានសេចក្តីសុខ ប៉ុន្តែតាមសេចក្តីពិត គេមានត្រឹមតែសេចក្តីងាយស្រួលប៉ុណ្ណោះ
មិនមែនជាសេចក្តីសុខទេ ព្រោះអាស្រ័យទ្រព្យរបស់ខ្លួននោះឯង
កូនរបស់សេដ្ឋីនោះមិនមានសេចក្តីលំបាកកាយ ព្រោះមិនត្រូវធ្វើការធ្ងន់
ព្រោះបានបរិភោគអាហារឆ្អែតស្កប់ស្កល់ មិនមានសេចក្តីលំបាកចិត្តព្រោះត្រូវការរបស់ណាក៏ទិញយកមកបានដោយទ្រព្យ
មហាជននិយាយថា គេពិតជាមានសេចក្តីសុខមែន ប៉ុន្តែនោះគ្រាន់តែជាសេចក្តីសប្បាយប៉ុណ្ណោះ
មិនមែនជាសេចក្តីសុខពិតទេ កូនរបស់សេដ្ឋីនោះចាយវាយទ្រព្យទៅដោយការទស្សនាមហោស្រព
មើលល្បែងល្បាំផ្សេង ៗ ស្តាប់តន្ត្រី និងចម្រៀងដ៏ពីរោះ
មនុស្សទូទៅលើកតម្កើងគេថាមានសេចក្តីសុខ ប៉ុន្តែនោះគ្រាន់តែជាសេចក្តីស្រណុកប៉ុណ្ណោះ
មិនមែនជាសេចក្តីសុខពិតទេ ម្នាលឧបាសក ! ព្រោះមនុស្សភាគច្រើនយល់ថា សេចក្តីស្រួល
សេចក្តីសប្បាយ សេចក្តីស្រណុក ទាំង ៣ យ៉ាងនេះជាសេចក្តីសុខសុភមង្គល
ទើបស្រវាស្រទេញស្វែងរកទ្រព្យ ដើម្បីនាំទៅដូរយកសេចក្តីស្រួល សេចក្តីសប្បាយ សេចក្តីស្រណុកនោះ
ព្រោះអ្វីទាំងអស់នេះអាចដូរយកបានដោយទ្រព្យ ប៉ុន្តែសេចក្តីសុខពិតវិញមិនអាចដូរយកដោយទ្រព្យបានទេ"
។
"ម្នាលឧបាសក ! ម្យ៉ាងទៀត សេចក្តីសុខខាងសង្គមនោះគ្រាន់តែជាសេចក្តីធូរស្បើយបណ្តោះអាសន្ន
នៅពេលដែលសេចក្តីទុក្ខត្រូវបន្ធូរបន្ថយឲ្យស្រាលចុះប៉ុណ្ណោះ ប្រៀបដូចជាបុរសមានបូសធំនៅដើមដៃ
ទទួលរងសេចក្តីឈឺចាប់ពើតផ្សាយ៉ាងខ្លាំង គេទើបឲ្យគ្រូពេទ្យផ្សំថ្នាំបំពោកមុខបូសនោះ
គ្រាន់តែបំពោកថ្នាំហើយ សេចក្តីឈឺចាប់ក៏ថ្ងបចុះ គេទើបឧទានឡើងថា ពិតជាសុខមែន ៗ
ប៉ុន្តែនៅពលមិនយូរ ថ្នាំអស់ឫទ្ធិ សេចក្តីឈឺចាប់ក៏វិលត្រឡប់មកវិញ គេបានសោយទុក្ខវេទនាដដែល
ព្រោះដើមហេតុពិតនៃសេចក្តីឈឺចាប់ គឺ ក្បាលបូសនៅមាន គេនឹងមានសេចក្តីធូរស្បើយយ៉ាងពេញលេញល្គឹកណាតែគេច្របាច់ក្បាលបូសចេញនិង
ព្យាបាលរបួសបូសនោះឲ្យជាសះស្បើយប៉ុណ្ណោះ
ម្នាលឧបាសក !
សេចក្តីទុក្ខជាមូលដ្ឋានរបស់ជីវិតដែលស្ថិតនៅរៀងរហូត សេចក្តីសុខដែលសង្គមមនុស្សយល់ថាជាសេចក្តីសុខនោះ
គ្រាន់តែជាលំនឹកដែលកើតឡើងនៅពេលដែលសេចក្តីទុក្ខថ្ងបចុះប៉ុណ្ណោះ ប្រៀបដូចជាសម្រេកស្រេកឃ្លានជាមូលដ្ឋានរបស់ជីវិត
នៅពេលត្រូវសម្រេកស្រេកឃ្លានបៀតបៀននិងមិនមានអាហារបរិភោគ អ្នកផងតែងមើលឃើញភ្លាមថាជាសេចក្តីទុក្ខ
ប្រសិនបើបានបរិភោគអាហាររហូតដល់ឆ្អែតស្កប់ស្កល់ហើយ គម្លានក៏បាត់ទៅបណ្តោះអាសន្ន
ពេលនេះឯងដែលមនុស្សនឹកគិតថា ខ្លួនមានសេចក្តីសុខ ប៉ុន្តែនៅពេលមិនយូរ
គម្លានក៏វិលត្រឡប់មករំខានទៀត ត្រូវបរិភោគអាហារបណ្តោះទុក្ខម្តងទៀត
មនុស្សបរិភោគអាហារមួយថ្ងៃ ៣ ដង និងបរិភោគតាំងពីកើតដល់ស្លាប់
ក៏នៅតែមិនអាចបណ្តោះគម្លានបានយ៉ាងដាច់ស្រឡះ ព្រោះហេតុនោះ
គម្លានទើបជាមូលដ្ឋានរបស់ជីវិត នេះគ្រាន់តែជាសេចក្តីទុក្ខរាយរង គឺ គម្លានប៉ុណ្ណោះ នៅមានសេចក្តីទុក្ខជាច្រើនទៀតដែលមនុស្សត្រូវកែកុន
បើនិយាយដោយបរមត្ថសច្ចៈ ជីវិតនេះ គឺ ដំណើរការរំដោះទុក្ខរយៈយូរ
បណ្តោះទុក្ខបែបនេះបាត់ទៅ ទុក្ខបែបផ្សេងក៏កើតឡើង ទុក្ខបែបនោះបាត់ទៅ
ទុក្ខមួយទៀតក៏កើតឡើង ការដែលមនុស្សមើលមិនឃើញសេចក្តីទុក្ខក៏ព្រោះតែកម្លៅនិងសំនប់ស៊ប់ស៊ាំប៉ុណ្ណោះ
មិនមែនមានន័យថា សេចក្តីទុក្ខមិនមាននោះទេ សេចក្តីទុក្ខមាន ប៉ុន្តែមនុស្សមើលមិនឃើញឬមិនចាប់ភ្លឹកនុះឯង"
"បពិត្រទានម្ចាស់ ! "សុរមេធនិយាយទាំងដកដង្ហើមធំ "គ្រាន់តែបានស្តាប់ទានម្ចាស់រៀបរាប់រឿងសេចក្តីទុក្ខប៉ុណ្ណោះ ខ្ញុំកណាក៏រងទុក្ខមិនសប្បាយចិត្តទៅហើយ"
ព្រះថេរៈសើចតិច ៗហើយមានថេរដីកាថា "សុរមេធ
ដូចដែលអាត្មាធ្លាប់និយាយហើយ មនុស្សយើងមិនចូលចិត្តសេចក្តីទុក្ខ មិនចង់បានឮពាក្យថា
ទុក្ខ នៅពេលបានឮបានស្តាប់ពាក្យថា ទុក្ខ ក៏សោយអារម្មណ៍មិនសប្បាយចិត្តជាធម្មតា មនុស្សភាគច្រើននៅពេលបានឮរឿងទុក្ខ
ក៏មិនសប្បាយចិត្តដែរ ប៉ុន្តែអ្នកខ្លះគ្រាន់តែមិនសប្បាយចិត្ត ក៏លែងនិយាយ លែងស្តាប់
លែងសិក្សារឿងទុក្ខទៀត មិនហ៊ានឈានដើរទៅតាមផ្លូវនៃអរិយសច្ចៈ ត្រឡប់ជាទៅរស់នៅក្នុងសង្គមនៃអវិជ្ជាហេតុនោះ
ទើបគ្មានថ្ងៃណានឹងរួចផុតចាកសេចក្តីទុក្ខបាន ការដែលលោកកើតសេចក្តីមិនសប្បាយចិត្តព្រោះបានស្តាប់រឿងទុក្ខនេះ
សម្តែងថា លោកកំពុងតែឈរនៅច្រកទ្វារនៃអរិយសច្ចៈហើយ ចូរឈានដើរតទៅទៀត" ។
No comments:
Post a Comment