១៦.សត្រូវដែលក្លាយជាសិស្ស

កំហកបំណងដ៏ធំសម្បើមធ្វើឲ្យពួកសាវ័កធំ ៗរបស់សញ្ជ័យវេលដ្ឋបុត្រជួបប្រជុំគ្នាដើម្បីពិចារណាទោសកំហុស​ របស់សុរមេធក្នុងយប់នុះឯង ព្រះគណាចារ្យសញ្ជ័យបានមកអង្គុយជាប្រធានក្នុងកិច្ចប្រជុំពិសេសនោះ ។
"នែសុរមេធ ! "គណាចារ្យជរាស្រដីឡើងដោយទឹកមុខស្រងូតស្រងាត់ "បង់កម្លាំងដែលយើងទុកចិត្តរើសយក​ ឯងជាអ្នកតំណាងទៅតស៊ូសម្តីជាមួយនឹងសាវ័ករបស់ព្រះសមណគោតម ត្បិតយើងដាក់ចិត្តជឿស៊ប់​ងប់នឹង​ ចំណេះដឹងនិងសមត្ថភាពព្រមទាំងបដិភាណវាងវៃរបស់ឯង ពីព្រោះឯងបានសម្តែងសមត្ថភាពឲ្យយើង​ឃើញ​មកហើយជាច្រើនដង យើងជឿស្លុងចិត្តថា ឯងនឹងនាំជ័យជម្នះមកកាន់គណៈរបស់យើង ផ្ទុយទៅវិញ ឯង​ត្រឡប់​ជានាំសេចក្តីអាម៉ាស់និងហាយនភាពមកកាន់គណៈ ជួសនឹងថាឯងទៅតស៊ូសម្តីជាមួយនឹងព្រះរេវត្តៈ​ភិក្ខុ​​យ៉ាង​ ខ្លាំងក្លាស្វាហិចស្វាហារប្រាថ្នាយកឈ្នះ ប៉ុន្តែឯងត្រឡប់ជាព្រមចុះចាញ់លោករេវត្តៈនោះយ៉ាង​ងាយ​ស្រួល ឯងធ្វើនេះមិនសមបីបើជាសាវ័កសំខាន់របស់សញ្ជ័យវេលដ្ឋបុត្រទេ ឯងគួរតែទទួលបានទោសទណ្ឌ​តាមសមគួរ"
សុរមេធអង្គុយឱនមុខចុះស្រតឹក ស្តាប់ពាក្យជំនេរជេរស្តីរបស់លទ្ធិកាចារ្យដោយតុណ្ហីភាព ។ 
"តើយើងនឹងដាក់ទោសសុរមេធដោយស្ថានទម្ងន់ទោសបែបណា ទើបសមគួរ" លទ្ធិកាចារ្យសញ្ជ័យងាកទៅសួរ​សាវ័កច្បងសំខាន់ ៗដែលអង្គុយយ៉ាងព្រមព្រឺស
"ខ្ញុំកូរណាយល់ឃើញថា យើងគួរតែដាក់ទណ្ឌកម្មឲ្យគេធ្វើការងារធ្ងន់រហូត ៧ ថ្ងៃ" សាវ័ក ១ រូបឆ្លើយ 
"ខ្ញុំកូរណាយល់ឃើញថា គួរតែបង្អត់អាហារគេរហូត ៣ ថ្ងៃ" សាវ័ក ១ រូបទៀតស្នើយោបល់ 
"ខ្ញុំកូរណាយល់ឃើញថា គួរតែឲ្យគេប្រណិប័តន៍បម្រើសាវ័កច្បងរហូត ៧ ថ្ងៃ "សាវ័ក ១ រូបទៀតសម្តែង​ទស្សនៈ រហូតរយៈពេលនេះ សុរមេធនៅតែអង្គុយស្ងៀម មិនឆ្លើយតបអ្វីទេ និងមានអាកប្បកិរិយាជាប្រក្រតី មិនសម្តែង​កង្វល់ខ្វល់ចិត្តចំពោះទោសទណ្ឌដែលសាវ័កទាំងនេះកំណត់ឲ្យដល់ខ្លួនទេ លើសពីនោះទៀត គេនៅសម្តែង​អាការ​ញឹម ៗរាល់លើកដែលសាវ័កនីមួយ ៗកំណត់ទោសឲ្យខ្លួន ។
"ខ្ញុំកូរណាយល់ឃើញថា"សាវ័កជរា ១ រូបទៀតពោលឡើងបន្ទាប់ពីសាវ័កដទៃទៀតស្នើយោបល់​​របស់​ខ្លួន​ចប់ហើយ "ទោសទណ្ឌផ្សេង ៗតាមដែលពួកលោកស្នើមកនោះ ឃើញថានៅស្រាលពេកសម្រាប់សុរមេធ ព្រោះថាតាមដែលខ្ញុំកូរណាតាមដានស្តាប់ប្រតិវាទតស៊ូសម្តីរវាងគេនិងសាវ័ករបស់ព្រះសមណគោតមនោះ គេមិនបានចាញ់កលោបាយវាងប្រតិវាទតែម្យ៉ាងប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែថែមទាំងចាញ់ផ្នែកនិយាមហេតុផល​ទៀតផង គេបានទទួលស្កាល់យ៉ាងព្រងើយថា សេចក្តីពិតមានទាំងសេចក្តីពិតនោះមនុស្សអាចដឹងបាន ទស្សនៈអម្បាលដូចយ៉ាងពួកលោកជ្រាបហើយថា ទទឹងទាស់នឹងលទ្ធិរបស់យើងទាំងស្រុង កាលបើ​សុរមេធ​ទៅយល់ស្របនឹងទស្សនៈដែលវិសភាគនឹងលទ្ធិរបស់យើងបែបនេះ ក៏សម្តែងឲ្យឃើញថា គេលែង​មានជំនឿជ្រះថ្លាក្នុងលទ្ធិរបស់យើងទៅហើយ គេផុតចាកសំវាសរបស់យើងហើយ ហេតុនោះ ខ្ញុំកូរណាយល់ឃើញថា ទោសដែលសមរម្យបំផុតសម្រាប់គេ គឺ បព្វាជនីយកម្មចេញពីលទ្ធិរបស់យើង"
ទីប្រជុំស្ងប់ឈឹងទៅមួយស្របក់ចំពោះសម្នើយ៉ាងដាច់ខាតរបស់សាវ័កនោះ និងរឹតតែចម្លែកចិត្តទៀត នៅពេលដែលសុរមេធស្រដីឡើងថា
"បពិត្រលោកគ្រូ ! និងលោកអ្នកដ៏ចម្រើនទាំងឡាយ ! ខ្ញុំកូរណាយល់ស្របនឹងសម្នើចុងក្រោយទាំងស្រុង ព្រោះខ្ញុំកូរណាប្រុងប្រៀបនឹងចេញទៅហើយ"  
ពាក្យប្រកាសយ៉ាងជជើលរបស់សុរមេធធ្វើឲ្យម្នាក់ ៗក្នុងទីប្រជុំងាកទៅសម្លឹងមើលគេជាក្រសែភ្នែកតែមួយ នៅខណៈដែលអ្នកទាំងអស់គ្នាកំពុងតែអាំងឡាំងស្រឡាំងកាំងនុះឯង លទ្ធិកាចារ្យសញ្ជ័យបានសួរឡើងថា 
"តើឯងនឹងទៅណា? សុរមេធ ! " 
"ខ្ញុំកូរណានឹងទៅនៅជាមួយនឹងព្រះរេវត្តៈ" 
ចម្ងើយយ៉ាងត្រង់ទៅត្រង់មករបស់គេធ្វើឲ្យទីប្រជុំភីងភាំងទៅម្តងទៀត សាវ័កចំណាស់ខ្លះមានអាការធេង​ធោង​សឹងតែខ្យល់គ
"នៅទីបំផុត ហេតុការណ៍បែបនេះក៏កើតឡើងម្តងទៀត" គណាចារ្យសញ្ជ័យពោលដោយសម្លេងញ័ររន្ថើន 
"កាលពី ៣០ ឆ្នាំកន្លងមក យើងបានបាត់បង់ឧបតិស្សៈ(សារីបុត្រ)និងកោលិត(មោគ្គល្លាន)ឲ្យដល់​ព្រះ​សមណគោតម គេទាំងពិរបានក្លាយជាសាវ័កស្តាំនិងឆ្វេងរបស់ព្រះសមណៈអង្គនោះ ឥឡូវនេះយើង​កំពុង​តែបាត់បង់សុរមេធឲ្យដល់សាវ័ករបស់ព្រះសមណគោតមទៀត យើងចាត់ទុកថាការបាត់បង់នៅគ្រានេះ​ជាការ​បាត់​បង់លើកទី ៣ ក្នុងជីវិតរបស់យើង"លទ្ធិកាចារ្យសញ្ជ័យឈប់ទ្រឹងមួយស្របក់ហាក់នឹងថាកំពុង​ ក្រអាក់ក្រអួលរមួលដើមកទទួលយកសេចក្តីគ្រាំគ្រាចំបែងក្នុងដើមទ្រូងហើយស្រដីតថា "ណ្ហើយចុះ ! សុរមេធ ! បើឯងតាំងចិត្តយ៉ាងមុតមាំថានឹងទៅ យើងក៏គ្មានអំណាចណា​ៗមកហាមប្រាមឯងទុកដែរ សូមឲ្យឯងចាត់ការនឹងជីវិតរបស់ឯងតាមដែលឯងឃើញថាសមគួរចុះ" ។ 
"បពិត្រលោកគ្រូ !" សុរមេធនិយាយឡើង "ឯសម្នាក់របស់អាចារ្យទិសាបាមោក្ខនៃនគរតក្កសិលា ខ្ញុំកូរណាបាន​សិក្សាចេះដឹងសិល្បវិជ្ជាគ្រឿងប្រលោមចិត្ត ប៉ុន្តែខ្ញុំកូរណាមានលំនឹកគិតជានិច្ចថា ចិត្តរបស់ខ្ញុំកូរណាមិនទាន់​ស្កប់​ស្កល់​ដោយសិល្បវិជ្ជារបស់លោកគ្រូទេ ទាល់តែបានទៅសន្ទនាជាមួយនឹងលោករេវត្តៈ ខ្ញុំកូរណាទើប​ដឹង​ថា នៅ​មាន​សិល្បវិជ្ជាដទៃទៀតដែលជួយចិញ្ចឹមលោមចិត្តបានប្រសើរជាងនេះ ខ្ញុំកូរណាសូមនមស្ការលា​ លោកគ្រូដើម្បីទៅស្វែងរកអាហារចិត្តប្រភេទថ្មីឲ្យដល់ចិត្តដ៏ស្រេកឃ្លានរបស់ខ្ញុំកូរណា សាសនារបស់​ព្រះ​សមណ​ គោតមអាចមិនមែនជាកន្លែងចុងក្រោយសម្រាប់ចិត្តគ្រឹះរបស់ខ្ញុំកូរណាក៏បាន ប្រសិនបើខ្ញុំកូរណានៅ​មិនពេញចិត្តចំពោះពុទ្ធធម៌ ខ្ញុំកូរណាអាចនឹងលាដើរស្វែងរកចិត្តគ្រឹះដទៃទៀត ព្រោះហេតុនោះ ខ្ញុំកូរណា​ទើប​ថ្វាយបង្គំលាលោកគ្រូនិងលោកអ្នកដ៏ចម្រើនទាំងឡាយ" 
នៅទីបំផុត សុរមេធក៏ចាកចេញទៅនៅត្រង់កណ្តាលសេចក្តីសោកស្តាយ និងវិប្បដិសាររបស់គណាចារ្យ​សញ្ជ័យនិងសាវ័កទាំងពួង 
"យើងមិនគួរទៅបបួលព្រះរេវត្តៈតទល់សម្តីសោះ "គណាចារ្យសញ្ជ័យប្រារព្ធនឹងសាវ័ក "ជួសនឹងបានទទួល​ប្រយោជន៍ យើងត្រឡប់ជាខាតបង់ប្រយោជន៍ដល់ទៅ ៣ យ៉ាង គឺ ជ័យជម្នះ សុរមេធ និងកិត្តិនាមរបស់គណៈ" 
ឯវេឡុវនារាម នៅសាយណ្ហសម័យថ្ងៃតមក ពួកឧបាសកឧបាសិកាក៏ចម្លែកចិត្តដែលបានឃើញសុរមេធ​កំពុង​តែ​ អង្គុយសន្ទនាជាមួយនឹងព្រះរេវត្តត្ថេរដោយអធ្យាស្រ័យមេត្រីចិត្ត ហើយក៏បានដឹងថា គេបានប្រគល់​កាយ​ថ្វាយ​ខ្លួន​ជាសិស្សដើម្បីសិក្សាបដិបត្តិក្នុងពុទ្ធធម៌តទៅ 
"បពិត្រព្រះគុណម្ចាស់ដ៏ចម្រើន ! "សុរមេធពោលឡើង "បន្ទាប់ពីបានតស៊ូសម្តីជាមួយនឹងលោកម្ចាស់​នៅថ្ងៃ​នោះហើយ ខ្ញុំកណាក៏កើតគំនិតគិតឃើញថា ពុទ្ធធម៌នៅមានអ្វី ៗដែលគួរសិក្សាយល់ដឹងជាច្រើនទៀត គ្រាន់​តែលោកម្ចាស់លើកយកសេចក្តីពិតមកតែ ២ ចំណុច គឺ សម្មតិសច្ចៈនិងបរមត្ថសច្ចៈក៏ផ្តល់ពន្លឺផ្លូវចិត្តដល់​ខ្ញុំកណាបានយ៉ាងច្រើន ព្រោះហេតុនេះ ខ្ញុំកណាទើបលាចេញពីសម្នាក់លោកគ្រូសញ្ជ័យវេលដ្ឋបុត្រមក ដើម្បីសិក្សាស្វែងរកចំណេះដឹងបំពេញបន្ថែមពីលោកម្ចាស់ ខ្ញុំកណាចង់ទូលសួរថា ក្រៅពីសម្មតិសច្ចៈ តើ​នៅ​​មានអ្វីដែលគួរសិក្សាយល់ដឹងទៀតទេ?" 
"ម្នាលឧបាសក ! "ព្រះថេរៈមានថេរដីកា "ទោះបីបើសច្ចៈទាំង ២ នោះជាសេចក្តីពិតក៏ដោយ ព្រះបរមសាស្តា​របស់យើងក៏ទ្រង់មិនសរសើរដែរ ព្រោះសច្ចៈទាំង ២ ប្រការនោះមិនបានធ្វើឲ្យអ្នកយល់ដឹងផុតរលត់​ចាក​ទុក្ខនិងហេតុរបស់ទុក្ខបានទេ សាមញ្ញជនទូទៅតែងដឹងសម្មតិសច្ចៈនេះច្បាស់ ដូចជា ដឹងថា មនុស្សជា​មនុស្ស ដឹងថា សត្វជាសត្វ ប៉ុន្តែសេចក្តីដឹងត្រឹមប៉ុណ្ណោះ មិនបានធ្វើឲ្យគេប្រសើរឡើងទេ ត្រឡប់ជាធ្វើឲ្យគេ​វង្វេងជ្រប់ជ្រល់ទាំងងប់ងល់នឹងសម្មតិបញ្ញត្តិរបស់លោក ហើយក៏ទទួលរងទុក្ខមានប្រការផ្សេង ៗ មេលទ្ធិសាស្តាទាំងឡាយក្នុងលោកតែងមានសេចក្តីយល់ដឹងធ្លុះធ្លាយក្នុងសេចក្តីពិតដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់ ដែល​នៅ​ខាងក្រោយសម្មតិសច្ចៈនោះ ដូចជា មេលទ្ធិបកុទ្ធកច្ចាយនៈ បានញែកបំបែកមនុស្សចេញជាបំណែកផ្សេង ៗ ៧ បំណែក គឺ ដី ទឹក ភ្លើង ខ្យល់ សុខ ទុក្ខ និង វិញ្ញាណជាដើម ចំណុចនេះសបញ្ជាក់ឲ្យឃើញថា លោក​បាន​ឆ្លងផុត​សម្មតិសច្ចៈចូលទៅកាន់ធាតុផ្សំខាងក្នុងយ៉ាងល្អិតល្អន់ លោកយល់ដឹងបរមត្ថសច្ចៈច្បាស់ ប៉ុន្តែទុកជាដូច្នោះក៏ដោយ ក៏នៅតែមិនទាន់រួចផុតចាកទុក្ខ ព្រោះហេតុនោះ ព្រះបរមសាស្តារបស់យើងទើប​ទ្រង់​មិនណែនាំសាវ័កឲ្យងប់ងល់ក្នុងសច្ចៈទាំង ២ នេះ ប៉ុន្តែទ្រង់ណែនាំប្រៀនប្រដៅឲ្យកំណត់​ដឹងសច្ចៈ​មួយ​ប្រភេទទៀត ហៅថា អរិយសច្ចៈ "
"បពិត្រលោកម្ចាស់ដ៏ចម្រើន ! " សុរមេធពោលឡើង "ចំពោះរឿងនេះ ខ្ញុំកណាក៏ធ្លាប់បានស្តាប់បានឮមក​ដែរថា ព្រះបរមសាស្តាសម្មាសម្ពុទ្ធជាម្ចាស់ទ្រង់បង្រៀនអរិយសច្ចៈ ប៉ុន្តែខ្ញុំកណាមិនដែលអើពើចាប់​អារម្មណ៍ ព្រោះយល់ឃើញថា ព្រះអរិយបុគ្គលប៉ុណ្ណោះទើបយល់ដឹងអរិយសច្ចៈបាន ពីព្រោះអរិយសច្ចៈ ប្រែថា សេចក្តីពិតរបស់ព្រះអរិយបុគ្គល សាមញ្ញជនធម្មតាដូចយ៉ាងខ្ញុំកណាប្រហែលជាមិន​មានឱកាស​បាន​ យល់ដឹងអរិយសច្ចៈនេះទេ នៅពេលយល់ឃើញយ៉ាងនេះទើបមិនចាប់អារម្មណ៍នឹងសិក្សា" 
"ម្នាលឧបាសក ! បើអញ្ចឹង លោកក៏យល់ខុស ហើយអ្នកដទៃដែលយល់ដូចយ៉ាងលោកក៏យល់ខុសដែរ តាមសភាពពិត អរិយសច្ចៈអាចជាសេចក្តីពិតរបស់ព្រះអរិយបុគ្គលមែន ប៉ុន្តែលោកកុំភ្លេចថា អរិយបុគ្គល​នោះ​កាលពីមុនក៏ជាសាមញ្ញជនដូចយ៉ាងលោក ដូចយ់ាងអាត្មានេះឯង ប៉ុន្តែពេលក្រោយមក លោកបាន​ សិក្សាអរិយសច្ចៈនិងបដិបត្តិអរិយសច្ចៈរហូតដល់អាចរំលត់ទុក្ខនិងហេតុរបស់ទុក្ខបាន លោកទើបក្លាយជា​ព្រះអរិយបុគ្គល ព្រោះហេតុនោះ យល់ដឹងអរិយសច្ចៈមុនហើយទើបក្លាយជាព្រះអរិយបុគ្គលជាក្រោយ មិនមែនក្លាយជាព្រះអរិយបុគ្គលមុនហើយទើបយល់ដឹងអរិយសច្ចៈជាក្រោយទេ ប្រៀបដូចជាការក្លាយ​ជាសេដ្ឋី អ្នកដែលនឹងជាសេដ្ឋីបាន តោងតែមានសេចក្តីខ្មីឃ្មាតស្វែងរកទ្រព្យ នៅពេលសន្សំត្រដក់ត្រសុំ​ទ្រព្យបានច្រើនដល់ ៨០ កោដិជាដើមហើយ ព្រះរាជាទើបទ្រង់តែងតាំងឲ្យជាសេដ្ឋី មិនមែនថា ព្រះរាជា​ទ្រង់​តែងតាំងអ្នកណាឲ្យជាសេដ្ឋីក៏បាននោះទេ ឬថា មិនមែនទ្រង់តែងតាំងឲ្យជាសេដ្ឋីហើយទើប​មាន​លុយនោះទេ ព្រោះហេតុនោះ អ្នកណាក៏ដោយក៏អាចជាសេដ្ឋីបានដែរ ឲ្យតែខិតខំស្វែងរកទ្រព្យទាល់​តែមានទ្រព្យច្រើនឡើង ៗនុះឯង យ៉ាងណាមិញ អ្នកណាក៏ដោយក៏អាចជាព្រះអរិយបុគ្គលបានដែរ ឲ្យតែ​សិក្សានិងបដិបត្តិអរិយសច្ចៈរហូតដល់អាចរំលត់ហេតុរបស់ទុក្ខបានច្រើនឬតិច ​តាមសមគួរដល់​ការ​បដិបត្តិរៀងៗខ្លួន" ។ 
សុរមេធអង្គុយឈ្ងោកមុខគិតគន់មួយស្របក់ហើយទើបនិយាយថា 
"បពិត្រលោកម្ចាស់ដ៏ចម្រើន ! ខ្ញុំកណាទើបនឹងយល់ជាក់ច្បាស់អម្បាញ់មិញនេះថា អ្នកណាក៏ដោយក៏អាចជា​ ព្រះអរិយបុគ្គលបានដែរឲ្យតែសិក្សានិងបដិបត្តិអរិយសច្ចៈរហូតដល់អាចរំលត់ទុក្ខបាន ប៉ុន្តែខ្ញុំកណានៅមាន​សេចក្តីសង្ស័យតទៅទៀតថា​" អរិយសច្ចៈនេះជានិយាមអនុសាសនីថ្នាក់ខ្ពស់ មានអត្ថន័យជ្រាលជ្រៅពិបាក​យល់ណាស់ សមរម្យតែសម្រាប់អភិជនថ្នាក់ខ្ពស់ដែលមានសតិបញ្ញានិងបុណ្យបារមីច្រើនប៉ុណ្ណោះ តើយ៉ាង​នេះពិតឬទេ

"មិនពិតទេ ឧបាសក ! អរិយសច្ចៈមិនមែនជាធម៌ជាន់ខ្ពស់សម្រាប់តែអភិជននោះទេ ប៉ុន្តែតាមសភាពពិត អ្នកណា​ក៏ដោយទោះទាបឬខ្ពស់ក៏អាចសិក្សានិងបដិបត្តិបានដែរ ក្នុងជម្ពូទ្វីបនេះ មានពុទ្ធបរិស័ទទាំង ៤ ជំពូក រាប់សែនលាននាក់ បណ្តាជនអម្បាលនេះ ព្រះអរិយបុគ្គលមានចំនួនរាប់ម៉ឺន ព្រះអរិយបុគ្គលទាំងនេះមាន​ទាំងភិក្ខុ ភិក្ខុណី ឧបាសក ឧបាសិកា ប្រកបដោយចម្រុះជ័រជាតិគ្រប់ថ្នាក់គ្រប់វណ្ណៈ ព្រះអរិយបុគ្គលខ្លះធ្លាប់ជា​ចោរប្លន់កាប់សម្លាប់អ្នកស្រុកមកពីមុនក៏មាន ខ្លះធ្លាប់ជាមនុស្សឆ្កួតវិកលចរិតក៏មាន ខ្លះធ្លាប់ជាមនុស្សល្ងង់ខ្លៅ ទន្ទេញគាថាត្រឹមតែ ៤ បាទរហូត ៣ ខែមិនចាំក៏មាន ខ្លះក៏ធ្លាប់ជាកសិករក្រីក្រទុគ៌តក៏មាន ខ្លះក៏ធ្លាប់ជា​សេដ្ឋី​គ្រហបតីក៏មាន ខ្លះក៏ធ្លាប់ជាសាស្តាមេលទ្ធិផ្សេង ៗក៏មាន ព្រោះហេតុនោះ លោកបានឃើញហើយថា មនុស្ស​ ដែលយល់ដឹងអរិយសច្ចៈរហូតដល់ក្លាយជាព្រះអរិយបុគ្គលនោះប្រកបដោយមនុស្សគ្រប់ថ្នាក់ស្រទាប់វណ្ណៈ ទាំងថ្នាក់ខ្ពស់ ថ្នាក់ទាប ទាំងអ្នកស្តុកស្តម្ភទាំងអ្នកក្រីក្រ ទាំងមនុស្សល្ងង់ទាំងមនុស្សឆ្លាត ប្រសិនបើអរិយ​សច្ចៈ​ ជាធម៌ជាន់ខ្ពស់សមរម្យតែសម្រាប់មនុស្សថ្នាក់ខ្ពស់តាមដែលមនុស្សខ្លះយល់ឃើញនោះមែន ព្រះអរិយបុគ្គល​គង់​មានតែមនុស្សថ្នាក់ខ្ពស់ប៉ុណ្ណោះ ប៉ុន្តែតាមសភាពពិត ពុំមែនដូច្នោះឡើយ ព្រោះហេតុនោះ សូមឲ្យលោក​សិក្សាឈ្វេងយល់សាជាថ្មី" ។ 

No comments:

Post a Comment