Friday, July 24, 2020

វីធីបញ្ចូលព្រលឹងទៅក្នុងសំណេរ


ខួរក្បាល​មាន​បញ្ញា​របស់​ខួរក្បាល រី​ឯបេះដូង​គឺ​មាន​បញ្ញា​របស់​បេះដូង។ បើ​យើង​និយាយ​ឱ្យ​ងាយ​យល់ គឺ​ខួរក្បាល​ទទួលយក​ចំណេះដឹង​តាមរយៈ​ភាព​សម​ហេតុផល រី​ឯបេះដូង​ទទួល​បាន​បទ​ពិសោធ​តាមរយៈ​ការ​ពាល់​អារម្មណ៍​ដោយ​ពុំ​មានហេតុ​ផល។ ចំណុច​នេះ ខ្ញុំ​ជឿ​ថា​អ្នក​សរសេរ​យល់​ច្បាស់ ពិសេស​បញ្ហា​ខ្លះ​ដែល​ទាក់ទង​នឹង​ចិត្ត។ រី​បញ្ហា​ខ្លះទៀត គឺ​ទាក់ទង​នឹង​ចំណេះដឹង។ នេះ​មានន័យថា បញ្ញា​ដែល​ជា​បញ្ហា​ចិត្ត​ត្រូវ​យកចិត្ត​ទៅ​ដោះស្រាយ ហើយ​បញ្ហា​ដែល​ជា​បញ្ហា​ខួរក្បាល គឺ​ត្រូវ​យក​ខួរក្បាល​ទៅ​ដោះស្រាយ​។ ក្នុង​ការ​សរសេរ ខួរក្បាល​និង​បេះដូង គឺ​វា​ទាក់ទងគ្នា និង​ជួយគ្នា​ទៅវិញទៅមក។ អត្ថបទ​នេះ អាច​ដាក់​ចំណងជើង​ថា វិធី​ខាបព្រលឹង​បញ្ចូល​ក្នុង​អត្ថបទ​ ក៏បាន ឬ វិធី​បញ្ចូន​ព្រលឹង​ចូលក្នុង​អត្ថបទ​ ក៏បាន​ដែរ។ ខ្ញុំ​នឹង​សាកល្បង​លើកយក​ឧទារ​ណ៍​ជាក់ស្តែង៖

នា​ថ្ងៃសីល យប់​ប្រហែលជា​ម៉ោង១២ មនុស្សម្នាក់​បាន​គេង​ក្បែរ​ខ្ញុំ។ រាត្រី​ដ៏​ស្ងប់ស្ងាត់ ដំណេក​មិន​លក់ យល់សប្តិ​ច្រើន រហូត​អស់កម្លាំង​ពី​ខ្លួន​រលីង។ ខ្ញុំ​ក៏​បង្គាប់​ឱ្យ​ក្រោក​អង្គុយ តែ​អង្គុយ​មិន​ជាប់ ចង់តែ​ដួល ហើយ​ពេល​ដាក់​ក្បាល​គេង​ម្តង​ៗ យល់សប្តិ​អាក្រក់។ ភ្នែក​បើក​មិនចង់រួច ទោះ​ខ្ញុំ​ឱ្យ​ផ្អែក​ខ្លួន​នឹង​ខ្លួនខ្ញុំ ក៏​នៅតែ​គេង​យល់សប្តិ​ដដែល។ ក្រោយមក ខ្ញុំ​ក៏​បង្គាប់​ឱ្យ​អង្គុយ​ពិនិត្យ​ខ្យល់​ដង្ហើម សាកល្បង​បិទ​ការ​គិត ដកដង្ហើម​ចេញ​ចូល​ៗ ប្រហែលជា​ដប់​នាទី។ មុន​សមាធិ រោម​របស់ខ្ញុំ​ព្រឺ​សម្បុរ ព្រឺក្បាល ហើយ​ខ្ញុំ​ក៏​ប្រាប់​ថា នៅ​ក្បែរ​នេះ​មានវិញ្ញាណ​ឬខ្មោច ពីព្រោះ​ថា​រោមដៃ រោម​ខ្លួន និង​សក់​របស់ខ្ញុំ​ព្រឺ​ស​ម្បុ​រ​ សមាធិ​បាន ១០នាទី ខ្ញុំ​ក៏​សួរ​ថា ស្ងប់​ទេ​។ ក្រោយមក អ្នក​សមាធិ​បាន​ត្រឹមតែ​ញញឹម​យ៉ាង​ស្រស់​ដាក់​ខ្ញុំ។ កម្លាំង​ចេះតែ​អស់ ខ្សោយ​ទៅៗ ហើយ​ខ្ញុំ​ក៏​នាំ​ចុះ​មក​បន្ទប់​ខាងក្រោម។ ភ្នែក​បិទ តែ​ជើង​ចុះក្រោម​ជាមួយ​ខ្ញុំ។ អង្គុយ​លើ​តុ ហើយ​ខ្ញុំ​ក៏​យក​ទឹក​ត្រ​ជា​ក់​ឱ្យ​ញុំា។

ខ្ញុំ​ក៏​សួររក​ធូប​ថា តើ​ធូប​នៅឯណា​? ភ្នែក​បិទ មាត់​មិន​និយាយ​តប ហើយ​ខ្ញុំ​ក៏​សួរ​ទៀត​ថា តើ​ធូប​នៅឯណា​? ភ្នែក​បិទ រី​ឯដៃ​លើក​យ៉ាង​ទន់​ចង្អុល​ទៅ​ទីតាំង​ធូប។ ខ្ញុំ​រក​ធូប​ឃើញ​តាម​ដៃ​ដែល​ចង្អុល ហើយក៏​សួររក​អ្វី​សម្រាប់​អុជ​ធូប។ ភ្នែក​បិទ ដៃ​ចង្អុល​ទៅ​ទីតាំង​សម្រាប់​ទុក​វត្ថុ​សម្រាប់​អុជ​ធូប។ ខ្ញុំ​អុជ​ធូប​រួចហើយ ក៏​នាំ​​ឡើង​លើ​ផ្ទះ​វិញ។ បន្តិច​ក្រោយមក មាន​កម្លាំង ហើយក៏​គេងលក់​ចោល​ខ្ញុំ​បាត់​។ លុះ​ព្រឹក​ឡើង ខ្ញុំ​បាន​សួរនាំ​រឿងរ៉ាវ​ដែល​កើតឡើង តែ​ចម្លើយ​គឺ​អត់​ដឹង​អ្វី​ទាំងអស់។ ខ្ញុំ​ក៏​ចាប់ភ្លឹក​ថា យប់មិញ ខ្ញុំ​ចាញ់បោក​ខ្មោច​ដែល​ចូលក្នុង​ខ្លួន​ម្នាក់​នេះ​។ ខ្ញុំ​ធ្លាប់តែ​ជួប​អមនុស្ស​នៅ​ស្ទើរតែ​គ្រប់​ទីកន្លែង​ដែល​ខ្ញុំ​ទៅដល់ ទោះ​ព្រៃ ទោះ​ស្រែ ទោះ​ទីក្រុង តែ​មិនដែល​​ចាញ់បោក​​ដូច​លើក​នេះ​ទេ ដ្បិត​ខ្ញុំ​នាំ​សមាធិ ក៏​សមាធិ​តាមខ្ញុំ ហើយ​ខ្ញុំ​បាន​និយាយប្រាប់​ថា ទីនេះ​មាន​ខ្មោច ដឹង​ថា​ខ្លួនឯង​ជា​ខ្មោច​ដែល​កំពុង​បន្លំចូល​រូបរាងកាយ​អ្នក​នៅ​ជិត​ខ្ញុំ​ហើយ តែ​អមនុស្ស​នេះ​នៅតែ​ធ្វើមិនដឹង​បាន​ទៀត។ អ្វី​ដែ​ល​លើកឡើង​នេះ គឺ​ពុំមែន​សម្រាប់​ពិចារណា​ទេ ព្រោះ​ទោះ​យក​ខួរក្បាល​អ្នក​ពូ​កែៗ ១០នាក់ ឬ២០នាក់ មក​គិត​ឱ្យ​យល់ ក៏​ពុំ​អាច​គិត​បាន​យល់​ឡើយ ដ្បិត​ទាល់តែ​អ្នក​ជួប​បទ​ពិសោធ​ដោយ​ផ្ទាល់​។

ខ្ញុំ​សូម​បញ្ជាក់​ម្តង​ទៀត​ថា មិន​មានការ​ពិចារណា​រកហេតុផល​ក្នុង​ទីនេះ​ដាច់ខាត ដ្បិត​បើ​ពិចារណា​រកហេតុផល​ថា​សមឬមិន​សម នឹង​ឃើញ​តែ​លទ្ធផល​មួយ​គត់ គឺ​អ្នក​សរសេរ​អត្ថបទ​នេះ​ឆ្កួត [ខ្ញុំ​]។ ក្នុង​ភាសា​សាសនា គេ​ហៅ​ឈ្មោះ​ខុស​ៗគ្នា តែ​ខ្ញុំ​សុំ​និយាយ​ត្រឹម​ភាសា​សាមញ្ញ និង​អ្វី​ដែល​ខ្ញុំ​ដឹង​ប៉ុណ្ណោះ។ តើ​ខ្ញុំ​ចង់​ភ្ជាប់​អ្វី​ជាមួយនឹង​ការ​សរសេរ​អត្ថបទ​? តើ​អ្វី​ជា​ការ​ខាប​ព្រលឹង​បញ្ជូល​ទៅ​ក្នុង​អត្ថបទ​និពន្ធ​? តើ​ស្រូប​របៀប​យ៉ាងម៉េច​វិញ​? ដោយសារតែ​ពិភពលោក​មានចំណេះ​ដឹង​ច្រើន មាន​ព័ត៌មាន​ច្រើន មិនថា​ក្នុង​វិស័យ​វិទ្យាសាស្រ្ត ទស្សនវិជ្ជា ឬសាស​នា​ទេ តែ​ចំណេះដឹង​ទាំងឡាយគឺត្រូវ​បាន​កំណត់​យក​ត្រឹម ការប្រើ​ការណ៍​កើត បានផល អនុវត្ត​បាន និង​នាំ​ប្រយោជន៍​រួម​។ តើ​អ្វី​ជា​ការ​បញ្ចូល​ព្រលឹង​ទៅ​ក្នុង​អត្ថបទ​និពន្ធ​​? ការ​បញ្ចូល​ព្រលឹង​ទៅ​ក្នុង​អត្ថបទ​និពន្ធ គឺ​អាច​ជា​ព្រលឹង​អ្នក​សរសេរ ឬដែល​យើង​ហៅថា​អត្តចរិត​អ្នក​សរសរ ចេតនា​អ្នក​សរសេរ និង​អត្តសញ្ញាណ​អ្នក​សរសេរ។ ចរិត​អ្នក​សរសេរ​បែប​ណា អត្ថបទ​ក៏​នឹង​ទោរ​ទៅ​រក​ចំណុច​នោះ​ដែរ ពោល​គឺ ក្នុង​ខ្លឹមសារ​នៃ​អត្ថបទ បើ​យើង​ជា​មនុស្ស​បែប​ណា យើង​ក៏​នឹង​ចាប់​យកគំនិត​សរសេរ​អត្ថបទ​បែប​នោះ​ដែរ​

អ៊ីចឹង​ហើយ ទើប​យើង​ឃើញ​ចរិត​អ្នក​សរសេរ​អត្ថបទ​នយោបាយ​ក្នុង​សង្គម ឬអ្នកនយោបាយ​មាន​ទំនោរ តែងតែ​សរសេរ​រកហេតុផល​គាំទ្រ​នូវ​អ្វី​ដែល​ខ្លួន​ចង់ឱ្យ​ត្រូវ និង​រកហេតុផល​វាយប្រហារ​នូវ​អ្វី​ដែល​ខ្លួន​ចង់ឱ្យ​ខុស។ ពាក្យ​ថា ចង់ឱ្យ​ នេះ គឺ​ខ្ញុំ​សំដៅ​ទៅលើ​ព្រលឹង​អ្នក​សរសេរ ទំនោរ​អ្នក​សរសេរ ឧត្តមគតិ​អ្នក​សរសេរ ដែល​ខ្លួន​ចង់​សរសេរ​។ វា​មិន​ចម្លែក​ទេ​ត្រង់​ចំណុច​នេះ ដ្បិត​ចំណេះដឹង ឬទស្សនៈ មាន​ចំណុច​ប្រឆាំង​គ្នា​ច្រើន ហើយ​អ្វី​ដែល​ត្រូវ​​មានខ្លាំង​បំផុត គឺ​ចំណេះ​តក្កវិជ្ជា។ នេះ​ហើយ​ជា​កា​រប​ញ្ជូ​លព្រ​លឹង ឬអត្តសញ្ញាណ​អ្នកនិពន្ធ​ទៅ​ក្នុង​សំណេរ។ តើ​អ្វី​ជា​ការ​បញ្ចូល​ព្រលឹង​ក្នុង​អត្ថបទ​និពន្ធ​ក្នុង​ន័យ​ផ្សេងទៀត​? យើង​ឃើញ​អ្នកខ្លះ​ដើរតាម​មាគ៌ា​ព្រះ ឬមាគ៌ា​សាសនា​ណាមួយ​យ៉ាង​ខ្ជាប់ខ្ជួន ហើយ​អ្វី​ដែលគេ​ទទួល​បាន​ក្នុង​ជីវិត គឺ​ព្រះ​ជា​អ្នក​ប្រទាន​ឱ្យ។ សេចក្តី​សុខ​ផ្លូវចិត្ត​ដែល​សាសនិក​ខ្លះ​ទទួល​បាន គឺ​ភាគច្រើន​បាន​មក​ពី​សាសនា ព្រោះ​ជម្រៅ​នៃ​ការសិក្សា​ខាង​សាសនា​ជ្រៅ​ជាង​ខាង​​លោកសម្ភារៈ ឬ​សម្ភារ​និយម (materialism world) ជាពិសេស​សភាព​នៃ​ចិត្ត។ អ្នកដឹកនាំ​កំ​ពូល​ៗភាគច្រើន​សុទ្ធតែ​មាន​សាសនា ហើយ​ប្រគល់ខ្លួន​ឱ្យ​សាសនា​ដែល​ខ្លួន​ប្រតិបត្តិ​តាម។ ចំណេះដឹង​ខួរក្បាល គឺជា​ចំណេះដឹង​ដែល​មាន​ព្រំដែន បើ​ធៀប​នឹង​ចំណេះដឹង​នៃ​ចិត្ត។ លំហូរគំនិត​ដែល​ចេញ​ពីចិត្ត គឺ​គ្មាន​ព្រំដែន​ឡើយ។

ខ្ញុំ​មិនដឹង​​ត្រូវ​បកស្រាយ​ភា​សា​បែប​ណា ទើប​ងាយ​យល់​ទេ តែ​ខ្ញុំ​សុំ​និយាយ​តាមរបៀប​របស់ខ្ញុំ។ វិញ្ញាណ ឬព្រលឹង​មាន​ទិន្នន័យ​រាប់ពាន់​រាប់​លាន​ឆ្នាំ តែ​គ្រាន់តែ​មិន​មាន​សម្បក​រូប​ប៉ុណ្ណោះ។ ក្នុង​ខ្លួនមនុស្ស​យើង គឺ​មានអំណាច​ដែល​ហួស​ផុត​ពី​ប្រាជ្ញ​ឈ្លាសវៃ​ថ្នាក់​ខួរក្បាល នោះ​គឺ​អំណាចចិត្ត។ បទ​ពិសោធ​សរសេរ​របស់ខ្ញុំ ខ្ញុំ​តែងតែ​រស់នៅ​ក្នុង​សភាព​ស្ងប់ស្ងាត់ ឬសមាធិ​ជាប់​ជាប្រចាំ។ ចំណេះដឹង​ខ្លះ ខ្ញុំ​ពិតជា​ទៅ​មិនដល់ នឹក​មិនឃើញ តែ​ពេលខ្លះ​ខ្ញុំ​បោះ​ចំណេះដឹង​ដែល​ធ្លាប់​ចេះ​ចោល​ទាំងអស់ ហើយ​ទទេ​ដោយ​គំនិត​​ខាង​ក្នុង​។ ក្រៅពី​នេះ គឺ​រក​កន្លែង​ស្ងប់ស្ងាត់ ឬប្រើប្រាស់​ពេលវេលា​សមាធិ​ពេលយប់​ស្ងាត់។ ពេល​អង្គុយ ឬស្ថិតនៅ​កន្លែង​ស្ងាត់ មានគំនិត​ជាច្រើន​ផុស​ចេញ​មក​តាមរយៈ​លំហូរ​ចិត្ត ហើយ​គំនិត​ទាំងនោះ គឺជា​គំនិត​ដែល​ខួរក្បាល​គិត​មិនទាន់​ដល់ ឬនឹក​មិនទាន់​ឃើញ។ កាលៈទេសៈ​បែបនេះ យើង​រង់ចាំ​តែ​កត់​ទិន្នន័យ ឬផ្ទេរ​លំហូរ​គំនិត​ចូលក្នុង​ខួរក្បាល ឬរក​អ្វី​មក​កត់ចំណាំ​ប៉ុណ្ណោះ។ របៀប​ចុងក្រោយ​នេះ ស្ទើរតែ​អាច​និយាយ​បាន​ថា ហៅព្រលឹង​ដូនតា ឬព្រលឹង​គ្រូអាចារ្យ​មកស​ណ្ធិ​ត តែ​គ្រោះ​បន្តិច​សម្រាប់​មនុស្ស​ដែល​គ្មាន​សីល ឬពុំមែន​ជា​អ្នក​បដិបត្តិ​សមាធិ​ជាប្រចាំ។

មានសំនួរ គឺ​នឹង​មាន​ចម្លើយ ហើយ​ជាច​ម្លើយ​ដ៏​ចម្លែក​ដែល​ចេញពី​ភាព​ស្ងប់ស្ងាត់។ បើ​តាមពិត​ទៅ ខ្ញុំ​មិន​គួរ​លើក​ចំណុច​នេះ​ចែករំលែក​ទេ ដ្បិត​វា​អាច​ធ្វើ​ឱ្យ​មនុស្ស​ដែល​កំពុង​ងប់ងុល កាន់តែ​ងប់ងុល។ អំណាច​ដែល​ខ្លាំង​បំផុត គឺ​អំណាច​ក្នុង​ខ្លួនមនុស្ស​ម្នា​ក់ៗ។ សម្រាប់​អ្នក​ដែល​ចង់​សរសេរ​ទាក់ទង​នឹង​គំនិត គឺ​ត្រូវ​រក​គំនិត​ពីក្រៅ​ខ្លួន​ដែរ តែ​យកគំនិត​ពី​ខាងណា​ក៏ដោយ ក៏​ត្រូវ​គ្រប់គ្រង​ខ្លួនឯង​ឱ្យ​បាន​ដែរ ព្រោះ​បើ​គ្រប់គ្រង​ខ្លួនឯង​មិនបានទេ គឺ​នាំ​គ្រោះ​ដល់​ខ្លួន​។ គំនិត​ដែល​ចេញពី​លំហូរ​ចិត្ត​នេះ គឺ​ពុំមែន​ជា​គំនិត​ខ្ញុំ​ឡើយ។ និយាយ​ដោយ​ខ្លី កា​រប​ញ្ជូ​លព្រ​លឹង​ក្នុង​អត្ថបទ​នេះ គឺ​វា​​មាន​ជម្រៅ​ជ្រៅ​ជាង​នេះ​ឆ្ងាយ តែ​ខ្ញុំ​រៀបរាប់​មិន​ចេញ។ អត្ថបទ​នេះ​ពុំមែន​សម្រាប់​ពិចារណា ហើយក៏​ពុំ​មាន​សម្រាប់​ពិសោធ​ដែរ តែ​អ្នកអាន​ត្រឹមតែ​ដឹង គឺ​គ្រប់គ្រាន់​ហើយ៕

No comments:

Post a Comment