Thursday, July 23, 2020

អ្នកនិពន្ធត្រូវតែជាអ្នកសមាធិ?


អត្ថបទ​នេះ ខ្ញុំ​សរសេរ​ឡើង​មាន​គោលបំណង​ចង់​លើកស្ទួយ​សមាធិ ហើយ​ការ​លើកស្ទួយ​នេះ ក៏​ពុំ​មាន​ដោយសារតែ​ខ្ញុំ​ជា​អ្នក​សមាធិ ឬពុំមែន​ដោយសារតែ​ខ្ញុំ​ចូលចិត្ត​សមាធិ ឬក៏​ពុំមែន​ដោយសារតែ​ខ្ញុំ​ចង់ឱ្យ​អ្នកណា​ម្នាក់​សមាធិ​ដែរ។ ប៉ុន្តែ​ខ្ញុំ​យល់ថា​ការ​បដិបត្តិ​សមាធិ គឺ​អាច​ជួយ​មនុស្ស​បាន​យ៉ាងច្រើន​ឥតគណនា ជាពិសេស​បញ្ហា​ផ្លូវចិត្ត និង​សន្តិភាព​ផ្លូវចិត្ត។ មិនថា​ក្នុង​ផ្នែក​ណា ឬក្នុង​វិស័យ​អ្វីក៏ដោយ អ្នក​ដែល​បំពេញ​កិច្ចការ​ប្រកបដោយ​ចិត្ត​សមាធិ ឬមនុស្ស​ដែល​ជា​អ្នក​បដិបត្តិ​សមាធិ​ជាប្រចាំ គឺ​ច្រើនតែ​ជា​បុគ្គល​គួរ​ឱ្យ​គោរព ចេះ​យល់​ទុក្ខធុរៈ​អ្នកដទៃ មាន​មេត្តាធម៌​ខ្ពស់ ចេះ​ផ្សាយ​សេចក្តីល្អ​ដល់​សត្វ​ដទៃ។ អ្វី​ដែល​ពិសេស​បំផុត គឺ​បុគ្គល​បែបនេះ​ជា​អ្នកមាន​បាន​គ្រប់គ្រាន់​ក្នុង​ការរស់នៅ (Inner Rich​)។ សេចក្តី​មានបាន​នេះ វា​ប្រៀប​ដូច​នឹង​សេចក្តី​សុខ​ខាងក្នុង​ខ្លួន​បុគ្គល ដែល​ពុំ​មាន​ខ្វះ​អ្វី​សោះ បើ​ទោះបីជា​មិន​មានទ្រព្យ​សម្បត្តិ​ច្រើន​ហូរហៀរ​ក៏ដោយ។ ផ្ទុយទៅវិញ ចំពោះ​អ្នកខ្លះ អាច​មាន​លុយ​ច្រើន អាច​មានចំណេះ​ដឹង​ខ្ពស់ អាច​មាន​សមិទ្ធផល​ក្នុង​ជីវិត​រស់នៅ ឬមាន​អ្វី​ៗយ៉ាងច្រើន តែ​ចិត្ត​ដែល​សុខ គឺ​អាច​មាន​តិច។ អ្នកខ្លះ​មានចំណេះ​ដឹង ក៏​កើត​ចិត្ត​អំនួត មាន​មោកនភាព មើលងាយ​ដោយ​ពុំ​ឱ្យ​តម្លៃ​អ្នកដទៃ។

អ្នកមាន​សមិទ្ធផល​ក្នុង​កម្ម ឬទង្វើ​ណាមួយ​របស់​ខ្លួន ក៏​មាន​មោកនភាព​ជ្រុល​នឹង​លទ្ធផល​របស់​ខ្លួន។ អ្នក​ដែល​មាន​សេរីភាព​ក្នុងចិត្ត​ពិតប្រាកដ គឺជា​អ្នក​រួច​រដោះ​ពី​ចំណង​នៃ​ចំណេះដឹង​, រួច​រដោះ​ពី​ការ​ជាប់ជំពាក់​នឹង​មោកនភាព​នៃ​ទង្វើ​ដែល​ខ្លួន​បាន​ធ្វើ (ទោះជា​ប្រយោជន៍​រួម ឬប្រយោជន៍​បុគ្គល​), ផុត​ស្រឡះចិត្ត​ពី​សេចក្តីល្អ​ដែល​ខ្លួន​បាន​សាង ហើយ​មានត្រឹមតែ​ចិត្ត​ដឹង​ថា សត្វលោក​ឬមនុស្សយើង គឺ​មានកម្ម​ជា​អ្នក​តាក់តែងខ្លួនមានគំនិត​ជា​អ្នក​តាក់តែង​កម្ម​ឬទង្វើ។ មានចិត្តជា​ប្រធាន​នៃ​ធម៌​ទាំងឡាយ ឬចិត្តជា​អ្នកដឹកនាំ​គំនិត។ គំនិត​ដឹកនាំ​សកម្មភាព។ សកម្មភាព​ដឹកនាំ​លទ្ធផល ហើយ​លទ្ធផល​ដឹកនាំ​គុណភាព​នៃ​ជីវិត​។ តើ​អ្នកនិពន្ធ​គួរ​ជា​អ្នក​សមាធិ ឬយ៉ាងណា​? តើ​សមាធិ​អាច​នឹង​ជួយ​អ្វីខ្លះ​ក្នុង​អត្ថបទ​និពន្ធ ឬសំណេរ​នៃ​អ្នកនិពន្ធ​? ការសិក្សា​ក្នុង​ពិភព​ចិត្ត គឺ​ពុំ​មាននៅ​ក្នុង​មេរៀន​ទស្សនវិជ្ជា ឬបើ​មាន ក៏​មាន​ត្រឹម​ថ្នាក់​ប្រើប្រាស់​គំនិត ឬចំណេះដឹង​តក្កវិជ្ជា​សម្រាប់​ពិចារណា​ពិសោធ​ប៉ុណ្ណោះ។ គំនិត​នៅ​ក្រោម​ចិត្ត ដូច​នឹង​ទ្រឹ​ស្តី​ពុទ្ធនិយម​ដែល​លើកឡើង​ថា ធម៌​ទាំងឡាយ​មានចិត្តជា​ប្រធាន​។ ចំណេះដឹង គឺ​មានចិត្តជា​អ្នក​ឃុំគ្រង។ ជា​បទ​ពិសោធ​របស់ខ្ញុំ ពេលណា​គំនិត​ឬទស្សនៈ​មាន​ក្នុង​ខួរក្បាល​ច្រើនពេក គឺ​យើង​អាច​នឹង​ពិបាក​គ្រប់គ្រង​ខ្លួនឯង ជាពិសេស​ចំណេះដឹង​ខ្លះ វា​នាំ​យើង​ឱ្យ​​វង្វេង ដ្បិត​មិនដឹង​ថា​មួយ​ណា​ពិត ឬមិន​ដឹង​ថា​មួយ​ណា​ក្លែងក្លាយ ដែល​ប្រៀប​ដូចជា​មនុស្ស​ប្រែកាយ មាន​រូបរាង​ស្រដៀងគ្នា​បំផុត រហូត​ឱ្យ​យើង​ពិបាក​កំណត់​ថា អ្នកណា​ពិត ឬអ្នកណា​ក្លែងក្លាយ បន្លំ​ខ្លួន​

ដោយ​លក្ខខណ្ឌ​នេះ​ហើយ ទើប​ក្នុង​សាសនា​តម្រូវ​ឱ្យ​យើង​ប្រកាន់​ជំនឿ​តែ​លើ​សាសនា​មួយ​គត់ ដ្បិត​បើ​ប្រកាន់​មួយ​ណា​ច្បាស់លាស់​ហើយ ក៏​ចូរ​ប្រតិបត្តិ​ឱ្យ​ជាប់លាប់​តែមួយគត់ ជៀសវាង​ការ​ហត់នឿយ ឬវង្វេង​ខ្លួន។ ចំពោះ​អ្នក​ចិត្ត​វិញ្ញាណ (ដែល​មិនមែន​សំដៅលើ​អ្នកសាសនា​ក្នុង​និកាយ​ណាមួយ​) គឺ​ដឹង​ច្បាស់​ថា គ្រប់​សាសនា​ទាំងអស់ តែងតែមាន​ចំណុច​ជា​តម្លៃ​ស្នូល​ឬបេះដូង ដូចជា​សាសនា​ខ្លះ​សង្កត់​តម្លៃ​ស្នូល​នៅត្រង់​សេចក្តី​ស្រឡាញ់ និង​ការ​លះបង់ (love and sacrifice​), សាសនា​ខ្លះ​សង្កត់​តម្លៃ​ស្នូល​នៅត្រង់​ចិត្ត​វិញ្ញាណ (the value of spiritual wisdom​), សាសនា​ខ្លះ​សង្កត់​តម្លៃ​ត្រង់​ភាពជា​បងប្អូន (brotherhood and equality​), សាសនា​ខ្លះ​សង្កត់​តម្លៃ​ស្នូល​នៅត្រង់​ករុណា​ធម៌ និង​សតិ​ដឹង (compassion and mindfulness​), សាសនា​ខ្លះ​សង្កត់​តម្លៃ​ស្នូល​នៅត្រង់​ភាព​តែមួយ​រវាង​មនុស្ស​និង​អធិធម្មជាតិ​...។ គ្រប់​សាសនា​ទាំងអស់​សុទ្ធតែ​ឱ្យ​តម្លៃ​លើ​ការ​សមាធិ។ តើ​ចិត្ត​ឃុំគ្រង​ចំណេះដឹង​តាមរបៀប​ណា​? ចិត្ត​មនុស្ស​ល្អ គឺ​នឹង​ប្រើ​ចំណេះដឹង​ក្នុង​ផ្លូវ​ល្អ តែ​ចិត្ត​មនុស្ស​អាក្រក់​វិញ គឺ​នឹង​ប្រើ​ចំណេះដឹង​ក្នុង​ផ្លូវ​អាក្រក់។ អ្នកនិពន្ធ​អត្ថបទ​បែប​នយោបាយ​ដែល​មាន​ទំនោរ គឺ​សរសេរ​អត្ថបទ​នយោបាយ​ក្នុង​ន័យ ល ៣ យ៉ាង៖ លទី១ គឺ​លាប​, លទី២ គឺ​លាង​, និង​លទី៣ គឺ​លាក់។ <លាប​> គឺ​សំដៅ​ដល់​ការ​លាប​ពណ៌​វាយប្រហារ​តាម​បែប​តក្កវិជ្ជា សម​ហេតុផល មាន​ទឡ្ហីករណ៍ ជា​ល្បិច​ស្វា​លេងប៉ាហ៊ី។ <លាង​> គឺ​លុបលាង ឬលាង​ព័ត៌មាន ឬគំនិត​ពី​ពិត​ទៅ​ក្លែងក្លាយ ឬពី​ក្លែងក្លាយ​ទៅជា​ការពិត​វិញ។ <លាក់​> គឺ​ព្យាយាម​លាក់លៀម​ការពិត​ក្នុង​ទំនោរ​នយោបាយ បំភាន់​គំនិត​អ្នកអាន ឬបង្វែរ​ដាន​មហាជន​ជាដើម។

ចេតនា​ក្នុង​ទំនោរ​ចិត្ត​ទាំងនេះ គឺ​គ្មានអ្វី​ផ្សេង ក្រៅតែ​ពី​បម្រើ​ផលប្រយោជន៍​នយោបាយ​ឡើយ។ នេះ​ជាឧទាហរណ៍​នៃ​ការប្រើ​ប្រាស់​ចំណេះដឹង​ដែល​មាន​ប្រភព​ចេញពី​ចេតនា​ចិត្តជា​អ្នកគ្រប់គ្រង។ គោលដៅ​នៃ​ចំណេះដឹង គឺ​ដើម្បី​បំផ្លាញ​តណ្ហា បោះចោល​នូវ​សេចក្តី​អាក្រក់ និង​ប្រយុទ្ធ​នឹង​បិសាច​ដែល​មាន​ក្នុង​ខ្លួនមនុស្ស​ម្នា​ក់ៗ។ ចំណេះដឹង ក្រៅតែ​ពី​យើង​អាច​ប្រៀបធៀប​បាន​ដូច​នឹង​ពន្លឺ ឬភ្លើងទៀន ឬចង្កៀង​, យើង​ក៏អាច​ប្រៀបធៀប​ចំណេះដឹង​ដូចជា​ភ្លើង​ដុត​កម្ទេច​សេចក្តី​អាក្រក់ ជាពិសេស​តណ្ហា​ដែល​មាន​ក្នុង​ខ្លួនមនុស្ស​ម្នា​ក់ៗ។ លើស​ពីនេះ យើង​អាច​ប្រៀបធៀប​ចំណេះដឹង​ទៅ​នឹង​ទូក ដែល​យើង​ត្រូវការ​តែ​ពេល​កំពុង​ឆ្លង​សមុទ្រ​ប៉ុណ្ណោះ ដ្បិត​ដល់ពេលណា​ដែល​យើង​បាន​ឆ្លង​សមុទ្រ​ផុត​ដល់ត្រើយ​ហើយ យើង​ក៏​លែង​ត្រូវការ​ចំណេះដឹង​ទៀត​ដែរ (មិន​ជាប់ជំពាក់​)។ យើង​ត្រូវការ​ភ្លើង​សម្រាប់​ដុត​កម្ទេច​តណ្ហា​មនុស្ស ហើយ​ពេលណា​ភ្លើង​បាន​ដុត​តណ្ហា​មនុស្ស​ឆេះ​អស់ហើយ គឺ​យើង​ពុំ​ត្រូវការ​ភ្លើង​ទៀត​ទេ។ និយាយ​ដោយ​ខ្លី ដើម្បី​ឆ្លង​ទៅ​ពិភព​ចិត្ត គឺ​យើង​ត្រូវការ​ចំណេះដឹង​តក្កវិជ្ជា ឬភាព​សម​ហេតុផល​ដើម្បី​ធ្វើ​ឱ្យ​មនុស្ស​មាន​ជំនឿ។ ការ​ធ្វើ​ឱ្យ​មនុស្ស​ជឿ​នេះ គឺជា​រឿង​ដ៏​កម្រ​បំផុត​ក្នុង​កិច្ចការ​ពន្យល់​មនុស្ស។ អ៊ីចឹង​ហើយ ទើប​ស្ទើរតែ​គ្រប់​សាសនា​បាន​ប្រើប្រាស់​រឿងនិទាន ឬល្បើក ឬពាក្យ​ពេចន៍​ពី​សាស​នា​ផ្សេង​ៗខ្លះ​ដើម្បី​បកស្រាយ​ពន្យល់​អ្នក​ស្តាប់។ អ្នក​បដិបត្តិ​ធម៌​ដោយ​គ្មាន​បរិយត្តិធម៌ គឺ​ប្រៀប​ដូចជា​មនុស្ស​ខ្វាក់​ស្ទាប​ដំរី ឬមនុស្ស​ស្ទាប​ដំរី​ក្នុង​ទី​ងងឹត។ ក្នុងចំណោម​បរិយត្តិធម៌ ៣ប្រភេទ ដែល​ព្រះពុទ្ធ​សម្តែង គឺ​មាន​បរិយត្តិ​ទី១ ដែល​ប្រៀប​ដូច​នឹង​អាសិរពិស​កាច (អលគទ្ទូ​បម​បរិយត្តិ )។

ចំណេះដឹង​ដែល​យើង​រៀន​មិន​ត្រឹមត្រូវ ក៏​នាំផល​មិន​ត្រឹមត្រូវ ប្រៀប​ដូច​បុរស​ចាប់​ពស់វែក​ត្រង់​ខ្លួន ហើយ​ពស់វែក​ក៏​ចឹក​អវយវៈ​ណាមួយ​របស់​បុរស​រហូតដល់​ស្លាប់​ជីវិត។ តើ​អ្នកនិពន្ធ​ត្រូវ​មាន​សមាធិ​បែប​ណា​? ចិត្ត​លត់ដំ​ដោយ​អាយុ​ដែល​បាន​រស់នៅ​លើ​ផែនដី​បាន​យូរ​ក្តី ឬដោយសារតែ​ការ​ប្រឡូក​ក្នុង​ជីវិត​បាន​ច្រើន​ក្តី (ទង្វើ​ច្រើន​ឬកម្ម​ច្រើន​) ឬដោយ​ការសិក្សា​រៀនសូត្រ​ក្តី ឬដោយសារតែ​ការ​សមាធិ​ក្តី គឺ​ធ្វើ​ឱ្យ​មនុស្ស​ឆាប់​ចាស់ទុំ​លឿន។ អ្នក​ដែល​រស់​លើ​ផែនដី​នេះ​បាន​យូរ ឬអ្នក​អាយុ​ច្រើន​ដែល​ធ្វើសកម្មភាព​ក្នុង​ជីវិត​បាន​តិច ឬបើ​បាន​ប្រឡូក​ជាក់ស្តែង​ក្នុង​ជីវិត​តិច គឺ​កម្រ​នឹង​មានចិត្ត​ចាស់ទុំ។ អ្នក​ដែល​មានចំណេះ​ដឹង​ច្រើន រៀនសូត្រ​បាន​ច្រើន ឬមានចំណេះ​ដឹង​ពេញ​ខ្លួន តែបើ​មិន​មាន​វិជ្ជា​សមាធិ ឬពុំ​បាន​បដិបត្តិ​សមាធិ​ជាប្រចាំ​ទេ ក៏​ចិត្ត​នេះ​ត្រឹមតែ​ជា​ចិត្ត​ថ្នាក់​បរិយត្តិ​ដែល​អាង​ទ្រឹ​ស្តី ឬអាង​ប្រាជ្ញាឈ្លាស​វៃ​ថ្នាក់​ខួរក្បាល​ប៉ុណ្ណោះ។ ចិត្ត​បែបនេះ គឺ​ពុំមែន​ជា​ចិត្ត​ចាស់ទុំ​ពិតប្រាកដ​ទេ ព្រោះ​ចិត្ត​នេះ វា​សង្កត់​ដោយសារតែ​ចំណេះដឹង។ ឧទាហរណ៍ អ្នកមាន​ចំណេះដឹង​ច្រើន​ពុំងាយ​ខឹង​ផ្តេសផ្តាស​ឡើយ ហើយ​ការ​ពុំងាយ​ខឹង​នេះ​ទៀតសោត ក៏​ពុំមែន​ចិត្ត​ខាងក្នុង​មិន​ខឹង​ពី​ធម្មជាតិ​ដែរ តែ​ខួរក្បាល​ឯណោះ​ទៅវិញ​ទេ ដែល​សង្កត់ចិត្ត​ថា កុំ​ខឹង កុំ​ខឹង​... ទប់ ទប់​... អត់ធ្មត់ អត់ធ្មត់​... ខាំមាត់ ខាំមាត់​.... សង្កត់ចិត្ត សង្កត់ចិត្ត​...។ ចំណេះដឹង​អាច​សង្កត់ចិត្ត​កុំឱ្យ​ខឹង តែ​ចិត្ត​មិន​អាច​ប្រយុទ្ធ​ឈ្នះ​នឹង​លោកធម៌​នៃ​ជីវិត​ឡើយ។ រី​ឯចំណេះ​អ្នក​ដែល​ដល់​ថ្នាក់​ពិសោធ​ជាក់ស្តែង​វិញ គឺ​ខុសគ្នា​ត្រង់ថា បើ​ថា​មិន​ខឹង គឺ​មិន​ខឹង​ហើយ ព្រោះ​ជា​ចិត្ត​ចាស់ទុំ យល់ដឹង​ពី​សភាព​ពិត​នៃ​ធម្មជាតិ​

ខ្ញុំ​បាន​ជួបប្រទះ​អត្ថបទ​មួយ​ពី​លទ្ធិ​សាសនា​មួយ​ដែល​និយាយ​ពី​សិល្បៈ​នៃ​ការ​សរសេរ ដែល​ស្រប​នឹង​អ្វី​ដែល​ខ្ញុំ​ធ្លាប់ធ្វើ​ដោយខ្លួនឯង​កន្លងមក។ ប៉ុន្តែ​ខ្ញុំ​ពុំ​បាន​ចែករំលែក​ពីមុន ព្រោះ​រក​ទស្សនៈ​ស្រដៀង​សម្រាប់​ផ្ទៀងផ្ទាត់​ពុំ​មាន។ តើមាន​ទំនាក់ទំនង​គ្នា​បែប​ណា​រវាង​សំណេរ និង​អ្នក​សរសេរ​ដែល​មាន​សមាធិ​ក្នុង​ខ្លួន​? ខ្ញុំ​នឹង​សាកល្បង​រៀប​រាប់​ខ្លះ​ៗទុកជា​ការពិចារណា​អំពី​លំដាប់៣ ក្នុង​ការ​សរសេរ​របស់​អ្នកនិពន្ធ។ លំដាប់​ទី១ គឺ​បញ្ជូល​គំនិត ឬស្វែងរក​ចំណេះដឹង ឬស្រាវជ្រាវ​ប្រមែប្រមូល​ប្រភព​គំនិត​ពីគ្រប់ទិស​ទី។ លំដាប់​ទី២ ក្រោយពី​ប្រមូល​គំនិត​បាន​ច្រើន​ហើយ គឺ​ត្រូវ​ព្យាយាម​គិត​ត្រិះ​ពិចារណា​ដោយ​ផ្ទិ​តផ្ទង់ គិត​ឱ្យ​អស់ពី​លទ្ធភាព​តាមដែល​អាច​ទៅរួច រួចហើយ​សរសេរ​នូវ​គំនិត​ដែល​ខ្លួន​វិភាគ​គិតឃើញ។ លំដាប់​ទី៣ ពេលណា​សរសេរ​អស់ពី​លទ្ធភាព​ហើយ ក៏​ឈប់​សរសេរ ហើយ​បង្វែរ​ខ្លួន​បង្វែរ​ចិត្ត​មក​សម្រាក​លំហែអា​រម្ម​ណ៍ បន្ទូរ​ចិត្ត​ឱ្យ​ទទេ គ្មាន​កង្វល់ គ្មាន​សម្ពាធ។ ការសម្រាក​នេះ គឺ​ដាច់ខាត​កុំ​គិត​អ្វី​ថែមទៀត​ទាំងអស់។ រក្សា​ចិត្ត​ឱ្យ​ស្ងប់ស្ងាត់ ហើយ​ទទេ​ដោយ​គំនិត។ វិធី​សាស្រ្ត​សរសេរ​បែបនេះ វា​ស្រដៀងនឹង​បច្ចេកទេស​មា​ធិ​មួយ​ប្រភេទ ដែល​តម្រូវ​ឱ្យ​អ្នក​សមាធិ​ស្រែក​ឱ្យ​ខ្លាំង​បញ្ចេញ​សេចក្តី​ខ្វល់ខ្វាយ ឬសេចក្តី​ឈឺចាប់ ឬភាព​តានតឹង​របស់​ខ្លួន​តាម​របៀប​ផ្សេង​ៗ ធ្វើ​យ៉ាងណា​ឱ្យ​ធូរ​អារម្មណ៍​ដែល​តានតឹង​ខាងក្នុង។ របៀប​នេះ ជារ​បៀ​បមួយ​នៃ​ការ​បញ្ចេញ​អារម្មណ៍​អាក្រក់​ចោល។

ក្រោយពី​ការ​ស្រែក​អស់ចិត្ត​អស់ចង់​ហើយ ក៏​ចាប់ផ្តើម​ចូល​ដំណាក់កាល​ស្ងប់ស្ងាត់ ឬស្ងប់​ឈឹង លែងនិយាយ​លែង​ស្តី មិន​ខ្វាយ​ខ្វល់​នឹង​បរិយាកាស​ខាងក្រៅ តែ​ស្ងប់ស្ងាត់ ដក​ដង្ហើម​មួយ​ៗ បន្ទូរ​ចិត្ត លំ​ហែរ​កាយ (សម្រាកចិត្ត​សម្រាកកាយ​)។ នៅក្នុង​ន័យ​សមាធិ​បែបនេះ គឺ​ដោយសារតែ​មនុស្ស​ទទួល​បាន​ភាពល្អក់​កករ​ពី​ពិភព​ខាងក្រៅ​ច្រើនពេក ទើប​ការ​ស្រែក វា​ប្រៀប​ដូចជា​ការ​បញ្ចេញចោល​នូវ​អ្វី​ៗដែល​ល្អក់កករ​ខាងក្នុង​​ចិត្ត​ និង​ចុងក្រោយ​គឺ​ចូល​ដំណាក់​ស្ងប់​ឈឹង មិន​និយាយ​ស្តី មិន​ប្រតិកម្ម​...។ ក្នុង​ការ​សរសេរ​ក៏​អ៊ីចឹង​ដែរ ដ្បិត​អ្នក​សរសេរ​ត្រូវ​ចេះ​កាត់ចោល​នូវ​អ្វី​ដែល​មិនល្អ​ក្នុង​ពាក្យពេចន៍​នៃ​សំណេរ ហើយ​ទុក​តែ​អ្វី​ដែល​ល្អ និង​មានប្រយោជន៍។ តាម​បទ​ពិសោធ ខ្ញុំ​មើលឃើញ​ថា មិនមែន​ចំណេះដឹង​ខួរក្បាល​តែ​ម្យ៉ាង​ទេ ដែល​អាច​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​របស់​ចិត្តបាន តែ​វា​ត្រូវការ​ការ​ពិសោធ​ជាក់ស្តែង និង​ធ្វើ​ជាក់ស្តែង​តែម្តង​។ អ្នកនិពន្ធ​ត្រូវ​មុជ​ជ្រៅ​ទៅ​ក្នុង​ជម្រៅ​ចិត្ត​អ្នកអាន​តាមរយៈ​ការ​សមាធិ​ប្រើប្រាស់​ថាមពល​ចិត្ត។ វិធី​សរសេរ​បែបនេះ ជាពិសេស​សំណេរ​ជាមួយនឹង​សមាធិ គឺ​អាច​នាំ​អ្នកនិពន្ធ​ខ្ជាក់​ពាក្យពេចន៍​មក​មាន​ទម្ងន់ ជាពិសេស​មានព្រលឹង។ នេះ​ជា​ការចែក​រំលែក​ប៉ុណ្ណោះ ជាពិសេស​ការចែក​រំលែក​នេះ វា​ស្ថិត​ត្រឹម​ក្របខណ្ឌ​នៃ​បទ​ពិសោធ​របស់ខ្ញុំ​ផ្ទាល់​ប៉ុណ្ណោះ។ បើ​យើង​មានចំណេះ​ដឹង​ជាក់ស្តែង យើង​សមជា​គ្រូបង្រៀន ហើយ​បើ​យើង​មាន​ទាំង​គំរូ​ភាពល្អ​ថែមទៀត យើង​សមជា​អ្នក​បណ្តុះ​មនុស្ស​រុញ​ចរន្ត​សង្គម​ឱ្យ​រីកចម្រើន​ទៅមុខ​តាមរយៈ​សកម្មភាព​ជាក់ស្តែង​៕

No comments:

Post a Comment