ឆ្លាត និង ឆ្លៀវ
ពេលត្រឡប់មកកាន់សំណាក់របស់គ្រូអាចារ្យវិញ
នាយឆ្លាតបាននិយាយរឿងដែលកើតឡើងឲ្យគ្រូអាចារ្យស្ដាប់ ក្នុងលក្ខណៈបែបរៀងអន់ចិត្តថា លោកគ្រូអគតិលំអៀងបង្រៀនវិជ្ជាការឲ្យនាយឆ្លៀវច្រើនជាង
។ គ្រូអាចារ្យទើបហៅនាយឆ្លៀវមកសាកសួរ ។ នាយឆ្លៀវប្រាប់បញ្ជាក់ឡើងថា ដែលខ្លួនដឹងថា
ដំរីខ្វាក់ភ្នែកម្ខាង ព្រោះសង្កេតមើលពីដើមឈើស្មៅជុំវិញខាង ត្រូវដំរីទាញយឺតស៊ីតែម្ខាង
និងដឹងថា ជាស្នាមបន្ទោរបង់ទឹកមូត្ររបស់ស្ត្រីមានគត៌ ក៏ព្រោះតែនៅក្បែរនោះ
មានស្នាមបាតដៃទាំងពីរប្រាកដឡើង បញ្ជាក់ថា ស្រ្តីនោះប្រើដៃទាំងពីរច្រត់ទៅលើដី
ជួយទប់ជ្រោងខ្លួន ខណៈដែលក្រោកឡើង ។
និទានធម្មៈក្នុងរឿងនេះផ្តល់ជាគតិអប់រំថា
ភាពឆ្លាតជាលទ្ធផលពីការអប់រំសិក្សា បង្កឲ្យកើតជាសញ្ញា គឺ ភាពចាំបាន ដឹងបានក្នុងរយៈខ្លីៗ
ធ្វើឲ្យការមើលឃើញវត្ថុផ្សេងៗដោយចំៗត្រង់ៗ និងមានកំណត់ ប៉ុន្តែភាពឆ្លៀវ
ជាលទ្ធផលមកពីការអភិឌ្ឍរឿងដែលអប់រំមកហើយ ធ្វើឲ្យកើតមានបញ្ញា ពុទ្ធិចំណេះដឹង
ញាណស្ទាបស្ទង់ដឹងរយៈឆ្ងាយ អាចមើលឃើញអ្វីៗក្នុងការធ្វើវិភាគគិតថ្លឹងថ្លែងបានយ៉ាងល្អិតល្អន់ជ្រាលជ្រៅ
និងគិតបានម៉ត់ចត់គ្រប់ជ្រុងជ្រោយ ។ ភាពឆ្លាតប្រៀបបាននិងមានសតិបញ្ញាល្អ
ប៉ុន្តែឆ្លៀវជាគ្រឿងដាស់តឿនសតិ និងជាតួអង្គទ្រទ្រង់ឲ្យសតិបញ្ញា ដំណើរទៅយ៉ាងត្រឹមត្រូវ ។
ភាពឆ្លាតអាចវ៉ាស់វែងអំពីកម្រិតបាន ដូចជា ឆ្លាតតិច ឆ្លាតខ្លាំង
ប៉ុន្តែភាពឆ្លៀវមិនអាចវ៉ាស់ស្ទង់ពីកម្រិតលំដាប់បានទេ ដរាបណាដែលមានភាពឆ្លៀវ ក៏អាចជួយឲ្យកើតភាពឆ្លាតឡើងបានមិនច្រើន
ក៏តិចដរាបនោះដែរ ។
ដូចនោះ
មិនថាឆ្លៀវនឹងល្អជាងឆ្លាតក្នុងផ្នែកណាក៏ដោយ ចំណុចសំខាន់ស្ថិតនៅត្រង់ថា
មនុស្សឆ្លាតមិនត្រូវខ្វះឆ្លៀវ ។ មនុស្សឆ្លៀវត្រូវចេះគិតវិភាគយ៉ាងឆ្លាត
រឹតតែឆ្លាតខ្លាំង រឹតតែឆ្លៀវខ្លាំង ដូចពាក្យខ្មែរយើងពោលទុកថា អ្នកចេះដប់មិនស្មើអ្នកប្រសប់មួយ
ដូចនេះ ជីវិតរបស់មនុស្សយើងនោះ រមែងចម្រើនរុងរឿងបានយូរអង្វែងយ៉ាងពិតប្រាកដ ៕
No comments:
Post a Comment