អប់រំចិត្ត
ចិត្តសូន្យប្រកាន់
សូន្យកង្វល់
ចិត្តសូន្យនិម្មិត
សូន្យជំពាក់
ចិត្តសូន្យកិលេស
ស្មើនឹងសូន្យសៅហ្មង
គឺរស់នៅស្រាលៗ
គ្មានទម្ងន់ រស់នៅធូរៗគ្មានចំណងរួបរឹត ។
មានសីលបរិសុទ្ធ
ស្មើនឹងមានទីពឹង
មានវិបស្សនាបញ្ញា
ស្មើនឹងមានទីរលឹក
មានទិដ្ឋិវិមុត្ត
ស្មើនឹងមានទីបង្អែក ។
បុណ្យបានមកដោយសារការទូន្មានអប់រំ
អត់ធ្មត់ សង្កត់ចិត្តឲ្យស្ងប់
បានដល់ការចម្រើនសតិប្បដ្ឋាន
សមាធិ វិបស្សនា
ដើម្បីធ្វើចិត្តឲ្យស្ងប់ឋិតនៅនឹងធឹង
ស្ងប់រម្ងាប់ បរិសុទ្ធស្អាត ចាកបាបអកុសល
រាល់ទង្វើអាក្រក់ផ្សេងៗ
ដែលនាំឲ្យចិត្តកករល្អក់ សៅហ្មង
ឯទង្វើអាក្រក់ដែលធ្វើឲ្យចិត្តមិនស្ងប់មាន
៣ យ៉ាងគឺ៖
១)
អភិជ្ឍា
គិតសំឡឹងរំពៃ លួច ឆក់ ប្លន់ ចង់បានទ្រព្យសម្បត្តិអ្នកដទៃ ។
២)
ព្យាបាទ
ការខឹងក្រោធ ច្រណែនឈ្នានីស គំនុំគុំគួន ចងអាឃាត ព្យាបាទអ្នកដទៃ ។
៣)
មិច្ឆាទិដ្ឋិ
ការយល់ខុសចាកពីហេតុផលពិត ជាក់ស្ដែងដូចយល់ឃើញថា ឪពុកម្ដាយមិនមានគុណ
គ្មានបុណ្យ
គ្មានបាប គ្មានជាតិមុន គ្មានជាតិក្រោយ ជាដើម ។
ការអប់រំទូន្មានគ្រប់សង្កត់ចិត្តនេះ
គឺសំខាន់ខ្លាំងណាស់ ដែលអាចធ្វើអ្វីផ្សេងៗ
ឬពោលស្ដីនិយាយាអ្វីបាន
ក៏ដោយសារចិត្ត ជាអ្នកបង្គាប់បញ្ជាមក ទើបធ្វើ ឬនិយាយស្ដីទៅកើត
បើចិត្តគិតរឿងអាក្រក់ហើយ
ទោះធ្វើទង្វើអ្វីក៏ដោយ ពោលក្ដី និយាយក្ដី ធ្វើក្ដី
ក៏សុទ្ធតែអាក្រក់ទៅតាមចិត្តនោះទាំងអស់អ៊ីចឹងដែរ
តែបើចិត្តគិតរឿងល្អ រឿងបុណ្យកុសល
ទោះធ្វើក្ដី
និយាយក្ដី ក៏សុទ្ធតែល្អ ជាបុណ្យកុសលទាំងអស់ទៅតាមនោះដែរ ។
ដូច្នេះត្រូវខំប្រឹងប្រែងព្យាយាមទូន្មាន
អប់រំគ្របសង្កត់ចិត្ត
គឺធ្វើឲ្យចិត្តគិតតែក្នុងរឿងល្អៗតែម្យ៉ាងប៉ុណ្ណោះ
។
មួយវិញទៀត
ការអប់រំទូន្មាន គ្របសង្កត់ចិត្តនេះទៀតសោត
ក៏ជាចំណុចសំខាន់បំផុត
នៅក្នុងព្រះពុទ្ធសាសនាផងដែរ
ដែលអាចជួយឲ្យបានទៅដល់គោលដៅចុងក្រៅនោះ
ពោលគឺព្រះនិព្វាន
។
អប់រំដោយ
ឆៃ
សុផល្លី ភាវនាមយ ភាគ ៣ បោះពុម្ពផ្សាយទី១
ព.ស.
១៥៥៧ ទំ.៧១-៧៣
រូបភាព៖ google.com
No comments:
Post a Comment