មនុស្សរស់នៅបានព្រោះជីវិត
មួយបរិយាយទៀត កាយរបស់យើងដែលមើលឃើញច្បាស់ជារូបជារាងនេះ
មានគ្រោងឆ្អឹងផ្គុំចូលគ្នា ជាន់ក្រៅមានស្បែកស្រោបស្ដើងខ្លះ ក្រាស់ខ្លះ
សមតាមភាពរបស់រាងកាយ ដែលត្រូវប្រើធ្វើការស្រាលខ្លះ ធ្ងន់ខ្លះ
ឆ្អឹងអំបាលនេះជាកំណាត់ៗ ភ្ជាប់គ្នាតាមវែងខ្លី មានសាច់និងសរសៃធំតូច
រុំរីតយឹតទុកឲ្យបត់ទៅបត់មក នឹងប្រែប្រួលទៅបានផ្សេងៗ តាមត្រូវការ
តាមសន្លាក់ដំណមានខ្លាញ់ហាក់ដូចជាយន្ដនៅខាងក្នុង ធ្វើឲ្យកំរើកទៅមកបាន មានសរសៃលោហិត
ដាស់ទាំងខ្លួន អប់កាយឲ្យក្ដៅអ៊ុនៗ និងស្រស់នៅជានិច្ច នៅក្បាលមានខួរនិងសរសៃប្រសាទខ្វាត់ខ្វែងទាក់ទាមទូទៅទាំងសព៌ាង្គកាយ
សម្រាប់នាំសេចក្ដីដឹងផ្សេងៗមក ។ ក្នុងផ្ទៃមានគ្រឿងសម្រាប់លំអិតអាហារ
ដែលបរិភោគចូលទៅរាល់ៗថ្ងៃ អាហារថ្មីចូលទៅជំនួសអាហារចាស់
អាហារចាស់ក៏ក្លាយទៅជាឧច្ចារៈនិងបស្សាវៈទៅ ។ អវយវៈនៃរាងកាយនៅមានច្រើនជាងនេះ
កាលនឹងពណ៌នាឲ្យល្អិតល្អសព្វគ្រប់ ក៏ហួសត្រូវការទៅ និងជាការលំបាកផង
គួរកំណត់ដឹងតាមដែលអ្នកប្រាជ្ញលោកពោលទុកថា ក្នុងចំណែកអំបាលនេះ
ចំណែកឯណាដែលមានលក្ខណៈរឹងទំនងដូចជាដី ដូចយ៉ាងសក់ រោម ក្រចក ធ្មេញ ស្បែក សរសៃ ឆ្អឹង
ជាដើម ចំណែកនោះលោកតាំងឈ្មោះហៅថា ធាតុដី ។
ចំណែកឯណាហូរជ្រួតជ្រាបទំនងដូចជាទឹក ដូចយ៉ាង ឈាម ខ្លាញ់ ទឹកមាត់
ទឹកមូត្រជាដើម ចំណែកនោះលោកតាំងឈ្មោះហៅថា ធាតុទឹក ។
ចំណែកឯណាមានលក្ខណៈក្ដៅអប់អ៊ុនទំនងដូចជាភ្លើង ដូចយ៉ាងចំហាយក្ដៅ ចំហាយអ៊ុនក្នុងខ្លួនមនុស្សយើង
ជាដើម ដែលរស់នៅ ចំណែកនោះ លោកតាំងឈ្មោះហៅថា ធាតុភ្លើង ។
ចំណែកឯណា មានលក្ខណៈបក់ទៅបក់មកបាន ទំនងដូចយ៉ាងខ្យល់
ដូចខ្យល់ដង្ហើមចេញចូល ជាដើម ចំណែកនោះ លោកតាំងឈ្មោះហៅថា ធាតុខ្យល់ ។ កាលបើធាតុទាំង
៤ នេះផ្សំគ្នា ត្រូវភាគគ្នាហើយ ទើបផ្គុំគ្នាចូលជារាងកាយ កើតមានទ្វារខាងក្រៅ ៥
អន្លើ គឺភ្នែក ត្រចៀក ច្រមុះ អណ្ដាត កាយ និងមានទ្វារកាយសិទ្ធិ ១ នៅខាងក្នុងគឺចិត្ត
ដែលជាទីរួមនៃផ្លូវដែលចូលទៅដោយទ្វារទាំង ៥ អន្លើនោះ រួមចូលជាមួយគ្នាជា ៦ ទ្វារ ។
ទ្វារខាងក្រៅ ៥ អន្លើសម្រាប់តនឹងរូបឲ្យបានឃើញ តនឹងសំឡេងឲ្យបានឮ តនឹងក្លិនឲ្យបានធុំ
តនឹងរសឲ្យបានភ្លក់ តនឹងរបស់ដែលប៉ះពាល់កាយឲ្យបានត្រូវ កាលប្រជួបឱកាសស្រួល
ក៏រត់ចូលទៅដល់ទ្វារកាយសិទ្ធិគឺចិត្ត កើតជាអារម្មណ៍ឡើងថ្មី ជាចំណែកនាមធម៌
ល្អិតជាងរូបធម៌ជាច្រើនភាគណាស់ ទើបមើលដោយភ្នែកទទេមិនឃើញ គ្រាន់តែដឹងបានដោយអាការៈ
គឺមានអាការៈដឹងបានថា មនុស្ស សត្វវត្ថុ ជាដើម ត្រូវប្រជួបអាការៈនោះហើយមានអាការៈជាសុខខ្លះ
ទុក្ខខ្លះ ព្រងើយមិនសុខមិនទុក្ខខ្លះ មានអាការកំណត់ដឹងចាំបាន
តាំងចិត្តគំនិតអានត្រិះរិះពិចារណាផ្ទៀងផ្ទាត់ពិនិត្យវិនិច្ឆ័យ កើតស្រឡាញ់ពេញចិត្ត
នឹងស្អប់ខ្ពើម តាមសមគួរដល់រឿងដែលមកប្រាកដ ត្រូវចិត្តឬខុសចិត្ត ត្រូវបំណងឬខុសបំណង
ក៏កើតជាសេចក្ដីត្រូវការឡើង ដូចយ៉ាងត្រូវការឲ្យមានការស្លៀកពាក់ដណ្ដប់សម្រាប់បិទកាយ
ត្រូវការឲ្យមានអាហារសម្រាប់បរិភោគ ត្រូវការឲ្យមានទីលំនៅសម្រាប់អាស្រ័យ ។ល។
រហូតដល់ទៅត្រូវការរួមគ្នាចូលជាជាតិមួយៗ ដើម្បីជួយគ្នារក្សាឥស្សរភាព
ត្រូវមានសាសនាជាគោលរបស់ជាតិ និងជាគោលរក្សាចិត្ត ត្រូវការមានព្រះមហាក្សត្រីយ៍ជាប្រមុខរបស់ជាតិ
ត្រូវការមានរដ្ឋបាលគ្រប់គ្រងប្រទេស ជាដើម ។
បើទ្វារទាំង ៥ ខាងក្រៅគ្មានហើយ កាយនេះក៏គង់ដូចជារូបដែលស្មិទ្ធិទុក
ឬនឹងមានតែទ្វារខាងក្រៅចំពោះប្រការខ្លះ ក៏គង់ដូចជាដើមឈើ ដែលចេះជក់យកជាតិទឹកដី
ជាអាហារចិញ្ចឹមដើម ក្រៅអំពីនេះមិនចេះដឹងអ្វីឡើយ ព្រោះគ្មាននាមធម៌
ឬទោះបីមានគ្រប់ព្រមទាំងពីរយ៉ាង បើខ្វះជីវិត មនុស្សយើងរស់នៅពុំបាន
តោងបែងចែកជាចំណែកៗ ដូចពោលហើយ ។ ឧទាហរណ៍ដែលឲ្យឃើញងាយៗ ដូចយ៉ាងផ្ទះដែលជាងប្រុងដោយគ្រឿងទព្វសម្ភារៈផ្សេងៗ
បញ្ចូលមកបានជារូបផ្ទះ បើរើចេញហើយនឹងឃើញទៅជាកំណាត់ឈើយ៉ាងនេះខ្លះ យ៉ាងនោះខ្លះ
គឺជាសសរ មេដំបូល ផ្ទោង ផ្លាន ជញ្ជាំង ទ្វារ ជណ្ដើរ ជាដើមប៉ុណ្ណោះ ។
ពាក្យដែលធ្លាប់ហៅថា ផ្ទះក៏បាត់ទៅ ក្លាយទៅជាឈ្មោះ របស់កំណាត់ឈើអំបាលនោះ ដោយយ៉ាងៗទៅ
កាលនាយជាងយកកំណាត់ឈើអំបាលនោះមកផ្គុំគ្នាហើយ
ឈើអំបាលនោះក៏យឹតទប់គ្នានូវគ្នាក្នុងខ្លួនសម្រេចបានជាផ្ទះឡើង អ្នកម្ចាស់ផ្ទះក៏បានអាស្រ័យនៅខាងក្នុងជាស្ថានទី
សម្រាប់ការពារអន្តរាយទាំងឡាយ ដែលកើតអំពីហេតុខាងក្រៅ ដូចយ៉ាងក្ដៅរងាជាដើមក៏បាន ។
ចំណែកឯមនុស្សគឺរួមទាំងកាយ ទាំងចិត្តផងគ្នា កាលមានជីវិតនៅដរាបណា ក៏ឈ្មោះថា
រស់នៅដរាបនោះ ។
ចម្លងចេញពីសៀវភៅ កម្ពុជសុរិយា បោះពុម្ពដោយពុទ្ធសាសនបណ្ឌិត
ភ្នំពេញ គ.ស. ១៩៣៨
ភាគ ១ទំ.១២៨-១៣៤
No comments:
Post a Comment