Monday, July 20, 2020

វិជ្ជា២សម្រាប់យុវជននិងទីប្រឹក្សា១


[...] តួនាទី​របស់​យើង​ដែល​ជា​អ្នក​ជំនាន់​ក្រោយនេះ មិនមែន​ត្រឹមតែ​ប្រឹង​ដើម្បី​រស់​តែ​ម្យ៉ាង​ទេ តែ​ត្រូវ​ប្រឹង​ជួយ​ត្រួសត្រាយ​ផ្លូវ កសាង​មាគ៌ា និង​រៀបចំ​អនាគត​សម្រាប់​អ្នក​ជំនាន់​ក្រោយ ព្រមទាំង​បន្សល់ទុក​នូវ​មរតក​សម្រាប់​អ្នក​ជំ​នាន់​ក្រោយ​ៗទៀត។ អ្នក​ជំនាន់​មុន​ដែល​ល្អ គឺជា​មនុស្ស​ដែល​ចេះ​រៀបចំ​ត្រួសត្រាយ​ផ្លូវ ទុក​ឱ្យ​អ្នក​ជំនាន់​ក្រោយ​ដើរ ហើយ​ដូនតា​ដែល​គួរ​ឱ្យ​គោរព​បំផុត គឺជា​អ្នក​ដែល​បាន​បន្សល់ទុក​នូវ​កេរដំណែល​សម្រាប់​អ្ន​កក្រោយ​ៗតជំនាន់​។ នេះ​ជា​ខ្លឹមសារ​មួយ​ដែល​សរសេរ​ទុក​ក្នុង​សៀវភៅ ប្រតិទិន​ទស្សនៈ ២២២ថ្ងៃ​។ តើ​យុវជន​ត្រូវ​ត្រៀម​អ្វីខ្លះ​ក្នុង​តួនាទី​ជា​អ្នកទទួល​ខុសត្រូវ​?

ការទទួលខុសត្រូវ ៣សំ​ខាន់​ៗ៖ ទី១ ទទួលខុសត្រូវ​ចំពោះខ្លួន​ឯង​, ទី២ ទទួលខុសត្រូវ​ចំពោះ​គ្រួសារ​ និង​ទី៣ ទទួលខុសត្រូវ​ចំពោះ​សង្គមជាតិ។ ការទទួលខុសត្រូវ​នេះ​ត្រូវ​រំលង​ចោល​ទី១និង ទី២ បើ​ក្នុង​កាលៈទេសៈ​ជាតិ​ជួប​វិបត្តិ​ដូចជា​ការឈ្លានពាន​របស់​បរទេស (សង្គ្រាម​)។ តើ​ត្រូវ​ធ្វើបែប​ណា​ដើម្បី​ឱ្យ​យើង​ក្លាយទៅជា​អ្នក ដែល​ចេះ​ទទួលខុសត្រូវ​ម្នាក់​? ការទទួលខុសត្រូវ គឺ​មានន័យថា​មិន​បន្ទោស​ទៅលើ​អ្វី​ដែល​នៅ​ក្រៅ​ខ្លួន បើ​ទោះបីជា​មាន​បញ្ហា​ខាងក្រៅ​មក​យាយី​យ៉ាងណាក៏ដោយ។ ប៉ុន្តែ បើ​យើង​ជា​មនុស្ស​ដែល​បន្ទោស​នូវ​អ្វី​ដែល​នៅ​ក្រៅ​ខ្លួន​ហើយ វា​គឺ​មានន័យថា​យើង​មិនមែន​ជា​មនុស្ស​ដែល​មាន​លក្ខណៈ​សម្បត្តិ​ជា​បុគ្គល​ចេះ​ទទួលខុសត្រូវ​ទេ។ អ្នក​ដែល​យល់​ពី​អំណាច​ដែល​នៅក្នុង​ខ្លួនឯង គឺជា​ប្រភេទ​បុគ្គល​ដែល​ស្គាល់​ខ្លួនឯង​ដល់​ថ្នាក់​ស៊ីជម្រៅ​ខ្លាំង​បំផុត។ តើ​ខ្មែរ​សម័យ​អង្គរ​ជា​ប្រភេទ​មនុស្ស​ដែល​ស្គាល់​ខ្លួនឯង ឬក៏​វង្វេង​ខ្លួនឯង​?

បច្ចុប្បន្ន យុវជន​ខ្មែរ​ត្រូវការ​វិជ្ជា​ពីរ​យ៉ាង​សម្រាប់​ធ្វើ​ឱ្យ​ខ្លួនឯង​ខ្លាំង។ វិជ្ជា​ទី១ គឺជា​ចំណេះដឹង​ខាង​ផ្នែក​ចិត្ត​វិញ្ញាណ ឬចំណេះដឹង​ថ្នាក់​ពាល់​ខាង​ផ្នែក​សាសនា (Spirituality Knowledge​) ដ្បិត​ចំណេះដឹង​បែបនេះ វា​ជា​ចំណេះដឹង​តែមួយគត់​ដែល​អាច​ធ្វើ​ឱ្យ​មនុស្ស​អាច​ស្វែងរក​ខ្លួនឯង​ឃើញថា តើ​ខ្ញុំ​ពិតប្រាកដ ជា​នរណា​។ ចំពោះ​ខ្ញុំ ខ្ញុំ​ហ៊ាន​និយាយ​ថា មនុស្ស​ខ្លាំង​មិនមែន​ដោយសារតែ​សម្បក​កាយ​នេះ​ទេ តែ​ដោយសារតែ​វិញ្ញាណ ព្រលឹង និង​ចិត្ត​ដែល​មានអំណាច​ខាងក្នុង​។ វិជ្ជា​ទី២ គឺជា​វិជ្ជា​នៃ​ភាពជា​អ្នកដឹកនាំ (Leadership​) ដ្បិត​ចំណេះដឹង​បែបនេះ វា​ជា​មូលដ្ឋាន​នៃ​ការដឹកនាំ​ខ្លួនឯង​ទៅ​ភាព​ជោគជ័យ និង​ប្រមូល​មនុស្ស​ឱ្យ​ចេះ​សាមគ្គី​គ្នា។ វិជ្ជា​នៃ​ភាពជា​អ្នកដឹកនាំ ឱ្យ​តែ​បុគ្គល​ណា​មាន​វិជ្ជា​នេះ គឺ​បុគ្គល​នោះ​នឹង​ក្លាយទៅជា​មនុស្ស​មានអំណាច។

អំណាច​ដែល​អ្នកដទៃ​គោរព​កោតខ្លាច ឱ្យ​តម្លៃ និង​ស្រឡាញ់​រាប់អាន បើ​ទោះបីជា​យើង​មាន​ឋានៈ​ត្រឹម​ជា​មនុស្សសាមញ្ញ​ក៏ដោយ។ សូម្បី​តែព​ពួក​មេ​សាស​នា​ធំៗ និង​អ្នកដឹកនាំ​ខាង​ចិត្ត​វិញ្ញាណ ក៏​ត្រូវតែ​មាន​វិជ្ជា​នេះ​ផង​ដែរ ដ្បិត​បើ​គ្មាន​វិជ្ជា​នេះ​ទេ គឺ​មិន​អាច​ដឹកនាំ​អ្នកដទៃ​ឱ្យ​ដើរតាម​ខ្លួន​បាន​ឡើយ។ សម្រាប់​បុគ្គល​ណា​ម្នាក់​ដែល​មាន​ឋានៈ និង​មាន​តួនាទី​ក្នុង​សង្គម​រួចហើយ​, បើ​មាន​វិជ្ជា​នេះ​ទៀត គឺ​នឹង​ធ្វើ​ឱ្យ​ការងារ​រីកចម្រើន​ទៅមុខ មានអំណាច មាន​ឥទ្ធិពល​ក្នុងចំណោម​មនុស្ស។ រឿង​ចុងក្រោយ​របស់​យុវជន​ដែល​មាន​ឆន្ទៈ ត្រូវតែ​ជ្រើសរើស​គ្រូ​ម្នាក់​ជា​មគ្គុទ្ទេសក៍​មក​បង្ហាញផ្លូវ​ដើរ ដ្បិត​បុគ្គល​ណា​ដែល​មាន​អ្នក​ប្រាប់ផ្លូវ​ដើរ គឺ​ដើរលឿន​ជាង ប្រៀប​ដូចជា​ក្សត្រ​ខ្លាំង​ដែល​គ្រប់គ្រង​អាណាចក្រ អត់​ទីប្រឹក្សា​ពុំ​បាន​អ៊ីចឹង​ដែរ។ នេះ​ជាគោល​ការណ៍​ដឹកនាំ​តាម​បែប​ព្រាហ្មណ៍​សាសនា។ គ្រូ​ខ្លាំង​តែង​នាំ​យើង​ឱ្យ​ដើរលឿន តែបើ​គ្រូ​ខ្សោយ​វិញ គឺ​អាច​នាំ​គ្រោះថ្នាក់​ដល់​យើង​ដែរ៕



No comments:

Post a Comment